Odwiedzalność w obiektach handlowych w okresie 5-11 kwietnia w dni handlowe była niższa o ok. 56% od wyniku z analogicznego okresu w 2019 roku, podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).
„Ograniczenie działalności galerii handlowych odbija się na wynikach ich odwiedzalności. Ta w ostatnim tygodniu, w dni handlowe sięgnęła 44% rezultatów odnotowanych w analogicznym okresie 2019 roku, kiedy to centra handlowe działały jeszcze bez zakłóceń. Ruch w galeriach w drugim tygodniu kwietnia rozłożył się równomiernie od wtorku do czwartku. W weekend zauważalny był wzrost liczby klientów w obiektach. Wielkanocny poniedziałek (5 kwietnia) i niedziela (11 kwietnia) to dni niehandlowe” – czytamy w komunikacie.
Na ogólnopolskim lockdownie najbardziej tracą duże obiekty handlowe o powierzchni przekraczającej 60 tys. m2 GLA – ich średnia odwiedzalność w badanym okresie oscylowała wokół 30% analogicznego tygodnia 2019 r., podkreślono.
Dane w ujęciu regionalnym wskazują na niewielkie różnice w poziomach odwiedzalności w poszczególnych regionach Polski. Najwyższą odwiedzalność zaobserwowano w regionach centralnym i południowym, a najniższą na wschodzie kraju, podano także.
Źródło: ISBnews