Cele finansowe strategii PCF Group są mocno osadzone w modelu finansowym i osiągalne, a 3 mld zł łącznych przychodów w latach 2023-2027 mają nawet „margines, jeżeli chodzi o upsell”, poinformował prezes Sebastian Wojciechowski.
„To, co proponujemy w ramach tej strategii to jest absolutne przeskalowanie firmy. To jest wzrost przychodów prawie 5-krotny do 3 mld zł. To jest to, co ogłosiliśmy w strategii. Wiemy, jaką wagę ogłaszanie tego typu rzeczy ma na giełdzie i stoimy bardzo mocno za tymi wskaźnikami” – powiedział Wojciechowski podczas konferencji prasowej.
„Jedna i druga wartość są wartościami osiągalnymi. Wiadomo, że ESOP nie robi się po to, żeby kluczowe osoby 'wymotywować’, ale motywować, więc tak też proszę traktować te 1,5 mld zł [skumulowanego zysku EBITDA w latach 2023-2027]. 3 mld zł z kolei, wynikające z naszego modelu finansowego to również wartość, która posiada spory margines, jeżeli chodzi o upsell. To, oczywiście, będzie do zrealizowania przy zwiększeniu naszych studiów do 1 200 osób” – dodał.
Prezes poinformował także, że akwizycje na razie nie są brane pod uwagę przez spółkę, a plan zakłada organiczny wzrost.
Wczoraj zarząd PCF Group przyjął aktualizację strategii rozwoju spółki oraz grupy People Can Fly. Większość gier z portfela grupy będzie realizowana w modelu self-publishing. W opinii zarządu w dłuższej perspektywie może być on dużo bardziej dochodowy od realizowanego dotychczas modelu współpracy z wydawcami. Celem strategicznym grupy jest wygenerowanie co najmniej 3 mld zł łącznych przychodów w latach 2023-2027.
Spółka planuje też dalsze wzmocnienie zespołów deweloperskich. Główny akcjonariusz PCF Group zamierza również wprowadzić program motywacyjny, w ramach którego przyzna kluczowym pracownikom lub współpracownikom prawa do nabycia akcji spółki, stanowiących do 4,13% obecnego kapitału zakładowego, bez rozwadniania dotychczasowych akcjonariuszy. Nastąpi to pod warunkiem wypracowania przez grupę 1,5 mld zł skumulowanego zysku EBITDA w latach 2023-2027.
Na realizację nowej strategii spółka planuje pozyskać środki z emisji nowych akcji o wartości od około 205 mln zł do około 295 mln zł (przy czym spółka chce celować w ok. 250 mln zł).
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter. Grupa prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.
Źródło: ISBnews