Pepco Group jest zadowolone z poziomu sprzedaży w okresie po Bożym Narodzeniu i ma nadzieję, że osiągnięcie szczytu inflacji w krajach, w których prowadzi działalność, przełoży się na lekką poprawę nastrojów konsumenckich, poinformował prezes Trevor Masters.
„Jeśli chodzi o sprzedaż po świętach, to nie zdradzając zbyt wiele: jak na razie jest bardzo dobrze z naszym handlem we wszystkich formatach od świąt” – powiedział Masters podczas telekonferencji.
„Uważamy, że daliśmy klientom bardzo dobre święta pod względem ceny, pod względem jakości, pod względem asortymentu i dostępności. Myślę więc, że są na tyle dobre sygnały, że nie zawiedliśmy nikogo, więc mam nadzieję, że konsument przyjdzie i nagrodzi nas po świętach” – dodał.
Podkreślił, że Pepco Group miało „bardzo udany świąteczny okres”, z rekordowymi dziennymi wynikami sprzedaży w każdej ze swoich marek.
Zwrócił też uwagę na sytuację makroekonomiczną.
„W większości krajów wydaje się, że inflacja osiągnęła szczyt. To wpłynie na nastroje konsumentów. […] A to da konsumentom trochę pewności siebie” – ocenił prezes.
Poinformował także, że spółka odnotowała odbicie po problemach poprzedniego roku, związanych w szczególności z pandemią koronawirusa i przerwaniem łańcuchów dostaw.
„Dobrą wiadomością jest to, że udało nam się odzyskać tak dobre wyniki. Wyraźnie widać pewien rozmach, więc nie chodzi tylko o odzyskanie sił. W liczbach widać prawdziwy impet” – podsumował Masters.
Pepco Group podało dziś, że odnotowało 1 654 mln euro przychodów w I kw. roku obrotowego 2022/2023 (październik – grudzień 2022), co oznacza wzrost o 27% r/r (przy stałym kursie walutowym). Dynamika wzrostu przychodów grupy w I kw. w warunkach porównywalnych (LFL) na poziomie 13% przy stałym kursie, z wszystkimi markami z silnym wzrostem: Pepco: +19,7% LFL, Grupa Poundland: +4,4% LFL.
Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez PEPCO (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.
Źródło: ISBnews