Po debiucie w Czechach i na Słowacji w ubiegłym roku kolejne platformy e-commerce Kaufland Marketplace zostaną uruchomione późnym latem w Polsce i Austrii, podała sieć. Dzięki temu za pośrednictwem Kaufland Global Marketplace sprzedawcy zyskają jednoczesny dostęp do pięciu rynków oraz do ponad 81 mln klientów online.
„Wchodząc do Polski i Austrii, rozszerzamy naszą obecność w Europie i oferujemy sprzedawcom możliwość zdobycia nowych rynków i dotarcia do milionów klientów. Kaufland Global Marketplace zapewnia międzynarodowym i lokalnym sprzedawcom detalicznym sprawdzone narzędzie do szybkiej i prostej sprzedaży online produktów w kilku krajach jednocześnie. W Niemczech, Czechach i na Słowacji jesteśmy jedną z największych platform handlowych. To samo chcemy osiągnąć teraz w Polsce i w Austrii” – powiedział szef e-commerce w Kaufland Gerald Schönbucher, cytowany w komunikacie.
Kaufland Marketplace pozwoli wykorzystać ten potencjał, wspierając się wysokim poziomem świadomości i zaufania do marki Kaufland, podkreślono.
„Debiut Kaufland Marketplace w Europie zakończył się sukcesem. W Czechach i na Słowacji rok od rozpoczęcia działalności lokalne platformy zakupowe Kaufland należą do największych internetowych serwisów handlowych. Na Słowacji liczba produktów wzrosła dziesięciokrotnie od momentu uruchomienia platformy przed rokiem. Dziś 4200 zarejestrowanych sprzedawców oferuje ponad 6,5 mln artykułów pogrupowanych w ponad 6400 kategoriach. W Czechach pod adresem Kaufland.cz można znaleźć ponad 5,9 mln artykułów od około 4700 zarejestrowanych oferentów, przy czym ok. jedna czwarta z nich to krajowi sprzedawcy. Kaufland Marketplace odnotowuje w Czechach 5 mln odwiedzin miesięcznie. Z kolei w Niemczech każdego miesiąca stronę Kaufland.de odwiedza do 32 mln użytkowników. Można tam znaleźć ponad 45 mln produktów z ponad 6400 kategorii” – czytamy dalej.
Kaufland Global Marketplace oferuje infrastrukturę dla sprzedawców detalicznych każdej wielkości, umożliwiającą szybki rozwój za granicą i generowanie większych obrotów bez konieczności angażowania własnych zasobów. Wystarczy jedna rejestracja, aby sprzedawcy zyskali potencjalnie dostęp do pięciu międzynarodowych rynków jednocześnie i możliwość dotarcia do ponad 81 mln klientów online. Oferty, zamówienia oraz dane produktowe są zarządzane za pośrednictwem centralnego portalu sprzedawcy, który może być obsługiwany ręcznie lub automatycznie. Ponad 110 partnerów – firm software’owych – oferuje zautomatyzowane rozwiązania interfejsowe do przetwarzania operacji na platformach Kaufland Marketplace. Ponadto Kaufland zapewnia wiele usług dodatkowych, takich jak bezpłatne tłumaczenie informacji o produktach i kuponów dla klientów.
Oprócz technicznej rozbudowy platform Kaufland Global Marketplace zapewnia również liczne usługi, takie jak przetwarzanie płatności w lokalnej walucie lub wielokanałowe rozwiązania marketingowe w poszczególnych krajach, zakończono.
Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1 500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 245 marketów i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.
Źródło: ISBnews