R22 nie wyklucza przeprowadzenia kolejnych akwizycji w tym roku m.in. w segmencie CPaaS i planuje rebranding kolejnych marek, poinformował prezes Jakub Dwernicki.
R22 zanotował skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 314,91 mln zł w 2020 r. wobec 145,62 mln zł rok wcześniej. Natomiast w samym w segmencie CPaaS było to 43,4 mln zł czyli o 90% więcej r/r., podała spółka.
„Podwojenie przychodów w segmencie CPaaS to mniej więcej po równo efekt działań organicznych oraz akwizycji ProfiSMS. To pierwsza międzynarodowa akwizycja przeprowadzona przez Vercom. Dotychczasowe doświadczenia pokazują, ze to był dobry krok, dlatego nie wykluczamy realizacji kolejnych przejęć. Chcemy też zwiększyć rentowność czeskiej spółki, głównie dzięki dodatkowej sprzedaży wyżej marżowych usług jak mail czy push” – powiedział Dwernicki, cytowany w komunikacie.
W 2020 r. grupa R22 wprowadziła na rynek markę cyber_Folks, pod którą jest już ponad 100 tys. klientów. Dotychczas rebranding dotyczył marek Linuxpl.com oraz Hekko, w 2021 r. planowane jest dołączenie kolejnych marek.
„Wychodzimy poza schemat firmy hostingowej, w kierunku dostarczania dodatkowej wartości dla klienta. To podejście pokazaliśmy wprowadzając markę cyber_Folks na rynek. W tym roku będziemy ją dalej rozwijać, zastępując nią kolejne starsze marki. Pierwsze efekty tych działań widać w bardzo dobrych wynikach osiągniętych w całości dzięki działaniom na dotychczasowej grupie klientów oraz organicznego pozyskania nowych klientów. W perspektywie najbliższych kwartałów chcemy utrzymać podobne tempo wzrostu organicznego, nie wykluczamy też akwizycji” – dodał Dwernicki.
W listopadzie 2020 r. prezes informował, że pod kątem akwizycji spółka myśli o kolejnych rynkach oprócz tych, na których już jest obecna (poza Polską, także Rumunia, Chorwacja, Czechy, Słowacja czy Niemcy).
Grupa R22 to holding spółek technologicznych. Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service), prowadząc działalność w ramach całego łańcucha wartości – od tworzenia własnych rozwiązań, przez ich utrzymanie od strony technologicznej, po kompleksową sprzedaż i obsługę klienta. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od grudnia 2017 r.
Źródło: ISBnews