Rusza cykl seminariów dla małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), które chcą ubiegać się o dofinansowanie o maksymalnej wartości 200 tys. zł w formule pomocy de minimis na opracowanie i wdrożenie strategii ekspansji zagranicznej w ramach kolejnej edycji projektu Polskie Mosty Technologiczne (PMT) Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) na rynek USA, Meksyku, Kenii, Malezji, Tajwanu i Arabii Saudyjskiej, podała PAIH.
„Oferujemy polskim przedsiębiorcom profesjonalne wsparcie, bazując na wiedzy i doświadczeniu ekspertów PAIH. Wskażemy, jak najlepiej przygotować się do ekspansji zagranicznej. Zakwalifikowane firmy otrzymają dostosowaną, wręcz szytą na miarę strategię wyjścia na rynki pozaunijne. Nasi eksperci pomogą m.in. w nawiązywaniu relacji z partnerami biznesowymi i będą do dyspozycji grantobiorców także po zrealizowaniu projektu. Stawką w konkursie jest grant o wartości nawet 200 tys. zł w formule pomocy de minimis” – powiedział ekspert w programie Polskie Mosty Technologiczne, PAIH Leszek Kołodziejczyk, cytowany w komunikacie.
Jak podała Agencja tegoroczne seminaria otwierające odbędą się w formule wirtualnej, a pierwsze z nich 10 czerwca – poświęcone będzie rynkom USA, Meksyku oraz Kenii. Drugie spotkanie online odbędzie się 24 czerwca i dedykowane będzie Malezji, Tajwanowi i Arabii Saudyjskiej.
„Podczas seminariów kompleksowo omówione zostaną założenia projektu PMT, korzyści płynące z udziału w projekcie, specyfika rynków docelowych i przykłady firm, które dzięki PMT już odniosły sukces. Spotkania to także konsultacje i doradztwo ekspertów Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz partnerów zewnętrznych” – podano również.
Konkurs organizowany jest po raz jedenasty, dotychczas wzięło w nim udział ponad 2,5 tys. polskich firm. Grant otrzymało ok. 400 o łącznej wartości ponad 43 mln zł. W ramach projektu na wsparcie mogą liczyć mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa charakteryzujące się dużym potencjałem do internacjonalizacji swoich produktów, usług i technologii, podała PAIH.
Projekt Polskie Mosty Technologiczne jest realizowany w latach 2018-2023 i współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach III Osi priorytetowej Wsparcie innowacji w przedsiębiorstwach, Działanie: 3.3. Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Łączna wartość wparcia dla firm wyniesie ponad 176,5 mln zł.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Pierwszym punktem kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju.
Źródło: ISBnews