Santander Bank Polska wprowadzi nową aplikację Santander Mobile na początku września br., poinformował dyrektor Santander Digital Piotr Hibner.
„Mamy już finalną wersję pilotażu, we wrześniu startujemy” – powiedział Hibner podczas konferencji prasowej.
Poinformował, że prace nad nową aplikacją trwały od półtora roku, a mniej więcej od roku trwała faza pilotażu, w której wzięło udział ok. 75 tys. klientów banku.
„Aplikacja powstała w ramach One Europe, docelowo będzie funkcjonowała na czterech europejskich rynkach dla 16 mln klientów. Pod tym względem będzie to największa tego typu aplikacja w Europie” – dodał dyrektor.
Dziś aplikacja funkcjonuje w Hiszpanii i Portugalii, w Polsce po zakończeniu pilotażu wystartuje we wrześniu, w Wielkiej Brytanii faza pilotażu wciąż trwa.
Hibner zaznaczył, że wersje aplikacji na różne rynki będą nieco się od siebie różniły ze względów regulacyjnych, ale i technologicznych (np. BLIK – tylko w Polsce).
W nowej aplikacji będzie dostępna większość najważniejszych funkcji z poprzedniej wersji, np.: licznik śladu węglowego wydatków kartowych, mobilna autoryzacja jako domyślna forma potwierdzania transakcji internetowych czy możliwość aktywowania apki bezpośrednio na urządzeniu mobilnym. Dostępna będzie natomiast większa możliwość jej personalizacji – np. konfiguracji widocznych na pulpicie produktów. Wprowadzony zostanie też BLIK dla firm.
Santander Bank Polska należy do czołówki banków uniwersalnych w Polsce. Jego akcje są notowane na warszawskiej GPW. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring. Aktywa razem banku wyniosły 259,17 mld zł na koniec 2022 r.
Źródło: ISBnews