Sfinks Polska będzie koncentrować się w tym roku na dalszym rozwoju sieci restauracji Sphinx w oparciu o franczyzę i planuje 6-10 otwarć restauracji, poinformował prezes Sfinks Polska Sylwester Cacek.
„Nasze główne plany dotyczą restauracji franczyzowych. W 2021 roku mieliśmy 9 otwarć, w natomiast zakładamy, że będą powroty do starych miejsc i będziemy otwierać 6 restauracji rocznie lub więcej” – powiedział Cacek podczas konferencji prasowej.
Spółka zapowiada dalszy systematyczny rozwój sieci w oparciu o franczyzę, ok. 6-10 restauracji rocznie.
Prezes podkreślił, że spółka „koncentruje się na restauracjach Sphinx w tym roku”.
„Będziemy pracować nad Chłopskim Jadłem. Nie będziemy szukać wielkiego rozwoju sieci, planujemy otwarcia o pojedyncze punkty o szerokim zakresie” – zapowiedział Cacek.
Sieć restauracji zarządzanych przez Sfinks Polska liczy obecnie 123 lokale, z czego blisko 70% stanowią restauracje franczyzowe. Siecią największą i przynoszącą największą sprzedaż jest flagowy SPHINX, podkreślono w komunikacie.
Odnosząc się do sprzedaży dań gotowych, prezes powiedział: „1 mln dziś sprzedanych dziś zachęca nas do dalszego rozwoju. To jest dla nas duży, perspektywiczny projekt”.
Spółka planuje opracowanie ok. 30 dań gotowych na bazie najlepszych dań restauracyjnych.
Ważny w planach na przyszłość jest wpływ Uproszczonego Postępowania Restrukturyzacyjnego – to zawarty jeszcze w 2021 r. z wierzycielami układ, który stał się prawomocny w kwietniu 2022 r.
„Będzie on miał duży wpływ na wyniki za II kw. 2022 r., ponieważ 25,7 mln zł wierzytelności wraz z odsetkami zostanie umorzonych, a 5,7 mln zł długu zostanie skonwertowane na akcje” – czytamy w komunikacie.
„Jeśli nic się nie zdarzy mamy więcej lepszych perspektyw na przyszłość niż inne tego typu restauracje” – podsumował prezes.
Oceniając perspektywy rynku restauracji, powiedział, że „pod koniec 2022 roku może ok. 5-8 tys. restauracji zamknie się na rynku”.
Spółka zapowiada także kontynuację prac nad rozwiązaniami IT poprawiającymi ofertę i obsługę gości, a także rozwój programu lojalnościowego Aperetif.
Grupa zarządza obecnie siecią 123 restauracji działających pod następującymi markami: Sphinx, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone i Piwiarnia.
Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.
Źródło: ISBnews