Shell chce zdecydowanie zwiększać obecność na polskim rynku detalicznym, jest także otwarty na większe akwizycje, poinformowała dyrektorka sieci stacji paliw i rozwoju mobilności Shell Polska Monika Kielak-Łokietek.
„Zdecydowanie chcemy zwiększać obecność na polskim rynku detalicznym. Obecnie uruchamiamy około 25 stacji własnych i partnerskich rocznie, przy czym co roku jest to o kilka stacji więcej” – powiedziała Kielak-Łokietek podczas konferencji prasowej.
Obecnie w sieci Shell znajdują się 444 stacje paliw oraz 5 stacji LNG.
„Cały czas jesteśmy także otwarci na większe akwizycje, uważnie analizujemy rynek pod tym względem i prowadzimy wiele rozmów. Polska jest bardzo ważnym rynkiem dla Shella, mamy środki na inwestycje w naszym kraju” – dodała.
W jej ocenie, każda znacząca zmiana na rynku niesie ze sobą nowe możliwości i nie inaczej jest w przypadku fuzji PKN Orlen z Grupą Lotos, w wyniku której na polskim rynku w miejsce stacji Lotos pojawi się węgierski MOL.
Holendersko-brytyjski koncern Shell to największa firma paliwowa na świecie. W Polsce jest obecny od 1992 roku i jest czwartym pod względem wielkości operatorem stacji paliw – na koniec 2021 roku firma zarządzała siecią 437 stacji.
Źródło: ISBnews