Esppol Trade – spółka zależna Anwimu – sprowadził do Polski pierwszy ładunek 10 tys. ton oleju napędowego drogą morską od momentu pozyskania koncesji na obrót paliwami z zagranicą, podał Anwim.
15 kwietnia br. do portu w Gdyni zawitał tankowiec Rystraum o całkowitej nośności 10 tys. ton z pierwszym transportem oleju napędowego sprowadzonym z zagranicy przez Esppol Trade. Z Gdyni, transportem kolejowym, część produktu zostanie przewieziona do kilku baz na
terenie kraju, poinformowano.
„Cieszymy się, że pomimo trudnych okoliczności z powodu panującej epidemii, plany operacyjne Esppol Trade są realizowane zgodnie z przyjętymi założeniami. W tym roku chcemy udrożnić wszystkie możliwe kierunki importu paliw. Jest to pierwsza dostawa zrealizowana drogą morską przez naszą firmę. Cała logistyka dostawy została perfekcyjnie przygotowana, za co podziękowania należą się całemu zespołowi Esppol Trade. Jest to ważny krok w rozwoju naszej grupy. Tym samym realizujemy przyjęty plan na rok 2020. W następnych miesiącach należy spodziewać się kolejnych dostaw z wykorzystaniem drogi morskiej” – powiedział członek zarządu Esppol Trade Artur Krzyk, cytowany w komunikacie.
Spółka Esppol Trade, wchodząca w skład grupy kapitałowej Anwim, została powołana do życia w 2019 r. 22 stycznia 2020 r. otrzymała koncesje na obrót paliwami (OPC) oraz na obrót paliwami z zagranicą (OPZ). Tym samym Esppol Trade od 1 lutego 2020 r. rozpoczął działalność operacyjną w zakresie handlu międzynarodowego paliwami. Podstawowym celem działalności Esppol Trade jest zapewnienie dywersyfikacji oraz poprawa ekonomii zaopatrzenia szybko rozwijającej się sieci stacji paliw Moya w Polsce.
Spółka Anwim od 2009 roku zarządza niezależną siecią stacji paliw pod marką Moya, która na koniec 2019 r. liczyła 240 placówek i była szóstą największą siecią stacji paliw w Polsce. Plany zakładają powiększenie sieci do 350 obiektów do 2023 r.
Źródło: ISBnews