Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła ogółem, liczona w złotych, o 9,4% r/r w IV kwartale ub.r., zaś w euro odnotowała wzrost o 17,2% r/r do 5 690 mln euro, podał właściciel sieci Jeronimo Martins, prezentując wstępne wyniki. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) liczona w złotych wzrosła w tym okresie o 5,1% r/r.
„W całym roku sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 18,2%, w tym LFL o 14,2%. W euro sprzedaż osiągnęła 21,5 mld euro, o 22,3% wyższy niż w 2022 r.” – czytamy w komunikacie.
W 2023 r. sprzedaż Biedronki stanowiła 70,2% przychodów całej grupy Jeronimo Martins wobec 69,3% rok wcześniej. Całkowita sprzedaż Grupy Jeronimo Martins w ub.r. wzrosła o 20,6% r/r do 30 608 euro, podano także.
„Świadoma możliwości, jakie stwarza jej propozycja wartości z formatami sklepów dostosowanymi do lokalizacji, Biedronka pozostała bardzo skoncentrowana na realizacji swojego programu ekspansji i otworzyła 203 nowe sklepy (174 otwarcia netto), wyprzedzając plan, oraz przeprowadziła remodeling 375 lokalizacji” – czytamy dalej.
Na koniec ub.r. sieć Biedronka liczyła 3 569 placówek.
Łączna powierzchnia sklepów wyniosła 2,53 mln m2 na koniec ub.r. wobec 2,37 mln m2 rok wcześniej.
Źródło: ISBnews