Wartość netto sprzedaży gastronomicznej zrealizowanej przez lokale działające pod markami należącymi do Grupy Sfinks, z wyłączeniem sieci Piwiarnia, za marzec 2023 r. wyniosła 14,82 mln zł (wzrost o 22,1% r/r) i była realizowana przez 75 lokali (wobec 82 lokali rok wcześniej), podała spółka. Na porównywalnej sieci lokali wzrost sprzedaży gastronomicznej w lutym osiągnął 25,8% r/r, zaś narastająco od początku roku wyniósł on 22,4%.
„Dalsze dynamiczne zwiększenie obrotów restauracji w marcu, po dobrych sprzedażowo poprzednich miesiącach roku, oznacza, że możemy mówić o pozytywnym trendzie w całym kwartale, co jest bardziej miarodajnym kryterium oceny niż sprzedaż miesięczna. […] Pierwszy kwartał z powodu wahań sezonowych zawsze był historycznie kwartałem o najniższej sprzedaży, a dodatkowo tym razem na wyniki gastronomiczne pracowało średnio ponad 8% restauracji mniej niż rok wcześniej. Potwierdza to po raz kolejny, że wdrożone rozwiązania pro sprzedażowe przynoszą bardzo satysfakcjonujące efekty. Szczególnie ważny, także dla przyszłych wyników, jest ciągły przyrost liczby uczestników naszego programu lojalnościowego i aplikacji mobilnej Aperitif, w ramach którego klienci mogą korzystać z różnego rodzaju promocji i są z nami w regularnym kontakcie. Innym istotnym dla naszej grupy zjawiskiem jest znaczący przyrost zgłoszeń osób zainteresowanych franczyzą, zwłaszcza ze strony właścicieli restauracji działających dotąd indywidualnie. To pokłosie niełatwej sytuacji dla tego typu lokali i zauważalnych korzyści wynikających z prowadzenia biznesu sieciowego pod znaną marką. Dla nas to dobry prognostyk dalszego rozwoju grupy” – powiedział prezes Sylwester Cacek, cytowany w komunikacie.
„W kwietniu w restauracjach Sfinx, jak co roku, będziemy wprowadzać nowe menu. Oprócz zmian w kwarcie głównej pojawi się nowa oferta śniadań i atrakcyjna oferta na wieczory. Wkrótce potem planujemy wprowadzenie nowego menu sezonowego, czyli dodatkowej krótkiej karty z daniami wykorzystującymi typowo wiosenne składniki, które zawsze są chętnie wybierane przez naszych gości. Jednocześnie cały czas notujemy duże zainteresowanie proponowaną przez nas ofertą dla grup, w szczególności im bliżej okresu komunijnego, tym większy wzrost rezerwacji dotyczących organizowania przyjęć z tej okazji. To kolejne elementy, które będą miały przełożenie na nasze wyniki w kolejnych miesiącach” – dodał.
Raportowana przez Sfinks Polska sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale własne i franczyzowe działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę, które są objęte bieżącym monitoringiem sprzedaży w ramach systemów informatycznych Sfinksa. Nie obejmuje ona sprzedaży realizowanej przez sieć Piwiarnia. Jednocześnie spółka zwraca uwagę, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska.
Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.
Źródło: ISBnews