Średnia wartość koszyka zakupowego w 14 sieciach handlowych wzrosła w marcu br. o 6,21 zł (tj. 2,17%) w stosunku do poprzedniego miesiąca do 291,67 zł i o 21,56% r/r, wynika z raportu ASM Sales Force Agency.
„Analitycy ASM Sales Force Agency zaobserwowali wzrosty cen produktów w koszykach między marcem a lutym 2023 r. w 11 na 14 analizowanych sieci sprzedaży. Kanał e-grocery wciąż pozostaje najdroższym kanałem zakupów. W marcu 2023 roku koszt zakupów online wzrósł o 6,36% względem lutego br. W marcu 2023 roku Badanie i Raport Koszyk Zakupowy przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency wykazało średnią cenę koszyka na poziomie 291,67 zł. To wzrost o 6,21 zł, czyli 2,17% w porównaniu do lutego br.” – czytamy w raporcie.
W pięciu sieciach średnie ceny koszyków przekroczyły próg 300 zł, podkreślono.
„W marcu 2023 r. najtańsze zakupy można było zrobić, podobnie jak przed miesiącem, w dyskontach – 280,73 zł. Najdroższy w marcu 2023 r. był kanał e-grocery, gdzie na zakupy trzeba było wydać o blisko 23% więcej niż w najtańszych dyskontach” – czytamy dalej.
Wśród produktów ujętych w badaniu najwięcej z cenami maksymalnymi oferował ponownie kanał e-grocery (20 produktów).
„Koszyk złożony z najtańszych badanych produktów kosztował w marcu 222,66 zł (więcej o 2,18 zł niż w lutym br.), natomiast koszyk badanych produktów najdroższych – 357,35 zł (więcej o 8,88 zł niż w lutym br.). Różnica między najtańszym, a najdroższym koszykiem w marcu 2023 r. wyniosła 134,69 zł i jest ona o 6,7 zł wyższa niż w lutym br.” – napisano także w raporcie.
ASM Sales Force Agency przeprowadza badanie i porównanie cen koszyka w cyklach comiesięcznych. Aktualne dane zebrano w dniach 8-14 marca 2023 r.
Źródło: ISBnews