Strategia Grupy Eurocash na lata 2023-2025 skoncentruje się na dalszym rozwoju podstawowej działalności grupy, tj. na obszarze Hurtu, Franczyzy oraz rozwoju platformy technologicznej, podała spółka. W konsekwencji zarząd zdecydował o skupieniu się na poprawie rentowności działalności non-core/niestrategicznej (do której zalicza się segment sklepów własnych Delikatesy Centrum), ograniczeniu lub zaprzestaniu jej rozwoju.
„Zgodnie ze strategią, działalność Grupy Eurocash w latach 2023-2025 skoncentruje się na dalszym rozwoju podstawowej działalności grupy, tj. następujących obszarach:
-w obszarze Hurtu: celem Grupy Eurocash jest dalszy rozwój hurtowni omnichannel (sprzedaży wielokanałowej), który prowadzić ma do wzrostu lojalności klientów B2B, dalszego budowania synergii kosztowych i sprzedażowych, a w konsekwencji poprawy warunków zakupowych i podwojenia sprzedaży B2B e-commerce; Eurocash zamierza umocnić swoją pozycję lidera na rynku hurtowym w Polsce i istotnie zwiększyć sprzedaż swoich klientów w tym segmencie;
-w obszarze Franczyzy (organizator sieci franczyzowych i partnerskich): koncentracja inwestycji w rozwój i pozycjonowanie sieci franczyzowych i partnerskich, zwiększanie liczby sklepów usieciowionych oraz udziałów rynkowych; dalszy rozwój Delikatesy Centrum w oparciu o system franczyzowy, w tym z partnerami JV;
-trzecim kierunkiem rozwoju grupy będzie platforma technologiczna: zintegrowany program lojalnościowy, stworzenie wiodącej platformy POS w handlu niezależnym, wzrost udziału w handlu e-commerce B2C w ramach Frisco i osiągnięcie 1 mld przychodów Frisco do końca 2025 roku” – czytamy w komunikacie.
Istotnym elementem strategii są także działania w ramach odpowiedzialnego rozwoju, dodano.
„Wobec decyzji o skoncentrowaniu się na podstawowej działalności (hurcie, franczyzie oraz platformie technologicznej), zarząd spółki zdecydował o skupieniu się na poprawie rentowności działalności non-core/niestrategicznej (do której zalicza się segment sklepów własnych Delikatesy Centrum), ograniczeniu lub zaprzestaniu jej rozwoju” – czytamy dalej.
„Jednocześnie zarząd spółki kontynuuje prace w procesie przeglądu potencjalnych opcji strategicznych rozwoju Grupy Eurocash, o których spółka informowała w raportach bieżących nr 7/2021 z 02.04.2021 r. oraz nr 3/2022 z 01.02.2022 r. Przegląd opcji strategicznych ma na celu wybór najkorzystniejszego sposobu realizacji długoterminowego celu spółki, którym jest rozwój Grupy Eurocash prowadzący do maksymalizacji wartości dla obecnych i przyszłych akcjonariuszy spółki” – napisano także w komunikacie.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce. Grupa Eurocash to również organizator sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
Źródło: ISBnews