Marcin Pałażej dołączył do Zarządu TATUUM, obejmując stanowisko Wiceprezesa Zarządu oraz Chief Operating Officer (COO). Jego zadaniem w pierwszej kolejności będzie zdynamizowanie europejskiej ekspansji sieci salonów firmowych oraz stworzenie nowej, większej koncepcji przestrzeni.
Marcin Pałażej posiada blisko 30-letnie doświadczenie menedżerskie w branży retail. Przez wiele lat pełnił kluczowe funkcje w wiodących firmach modowych. 10-letnie doświadczenie, zdobył w Grupie Inditex. Najpierw, w okresie 2005-2011, jako CEO Inditex Polska, wprowadził i znacząco rozwinął na polskim rynku 6 marek: Zara, Massimo Dutti, Stradivarius, Bershka, Pull&Bear i Oysho, zaczynając od 9, a kończąc na ponad 250 sklepach w ramach wspomnianych sześciu marek. Następnie w latach 2011-2015, w wyniku awansu na poziom centrali Grupy Inditex, jako International Director odpowiadał za zarządzanie siecią oraz dalszą ekspansję w regionie obejmującym oprócz Polski również Rosję, Ukrainę, Rumunię, Bułgarię i Kazachstan. W ostatnich dziewięciu latach jako co-inwestor oraz członek Rady Nadzorczej, wspierał rozwój TATUUM, a jego dołączenie do Zarządu wpisuje się w obecne działania nakierowane na istotne wzmocnienie zespołu zarządzającego.
Marcin doskonale rozumie naszą markę i jej unikalny potencjał. Poza najlepszymi praktykami branżowymi oraz wyjątkową sprawczością w międzynarodowym skalowaniu biznesu, wniesie do naszej organizacji niezwykłą pasję i charyzmę – podkreśla Paweł Kapłon, CEO TATUUM, który we wrześniu 2024 r. przy wsparciu funduszu AMC V w transakcji o wartości 100 mln zł przejął spółkę KAN, która jest właścicielem marki odzieżowej TATUUM.
Kolejny krok na drodze dynamicznego rozwoju TATUUM
TATUUM konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynkach europejskich. Sprawdzony i efektywny model biznesowy, oparty na autorskich kapsułowych kolekcjach budowanych w duchu slow fashion oraz bezkompromisowej jakości w ramach kategorii affordable premium, znajduje coraz większe uznanie zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych.
– Bardzo się cieszę, że dołączam do Zarządu TATUUM w wyjątkowym momentum. Moimi priorytetami na najbliższe miesiące są zdynamizowanie ekspansji, w szczególności na rynkach zagranicznych oraz stworzenie unikalnego i istotnie większego (300-500 m.kw.) shop conceptu, podkreślającego DNA marki oraz umożliwiającego atrakcyjniejszą ekspozycję rozwijającej się oferty produktowej – powiedział Marcin Pałażej, Wiceprezes TATUUM.
W 2025 roku firma zamierza zadebiutować na rynku rumuńskim. Przygotowuje się także do rozwoju sieci sprzedaży w krajach bałtyckich i na Bałkanach. Równolegle będzie kontynuowana ekspansja na dotychczasowych rynkach, czyli w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Obecnie marka posiada 121 salonów w czterech krajach, z czego 100 znajduje się w Polsce.
Równoległe do ekspansji sieci salonów firmowych, Grupa TATUUM istotnie rozwija również sprzedaż w ramach kanałów online, zarówno poprzez własne sklepy, jak i platformy marketplace. Lata 2025-2026 to okres istotnych inwestycji w rozwój logistyki i technologii.
Źródło: Spółka