Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) uruchomił dla ubezpieczycieli nową usługę ID UFG, podał Fundusz. Jest to narzędzie służące weryfikacji tożsamości oparte o rozwiązania Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej. Nowa usługa jest dostępna dla wszystkich zakładów w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych oraz dla pozostałych po przystąpieniu do Bazy Danych Ubezpieczeniowych.
„Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny przygotował usługę służącą potwierdzaniu tożsamości klientów zakładów ubezpieczeń. ID UFG, bo tak brzmi nazwa usługi, oparta jest o Krajowy Węzeł Identyfikacji Cyfrowej i przewidziane przez niego różne metody weryfikacji danych klienta. Pierwszym ubezpieczycielem już korzystającym z ID UFG jest Warta, sprzedająca przy pomocy usługi swoje ubezpieczenia. Rozwiązanie przygotowane przez Fundusz jest szczególnie pomocne w warunkach pandemii, pracy zdalnej i zdalnej komunikacji zakładów ubezpieczeń ze swoimi klientami. Dzięki ID UFG nie trzeba składać wizyt w oddziale ubezpieczyciela czy biurze agenta, a wszelkie formalności związane z zawarciem umowy ubezpieczenia można zrealizować zdalnie, również w obszarze rzetelnej i silnej identyfikacji klienta, co jest kluczowe dla sprzedaży ubezpieczeń na życie” – czytamy w komunikacie.
Ubezpieczyciele mogą wykorzystywać ID UFG na wielu polach, w różnych procesach biznesowych, zarówno w modelu sprzedaży ubezpieczeń direct, jak i kanałach agencyjnych, a główną ideą, którą kierował się Fundusz, projektując swoje najnowsze rozwiązanie, była powszechność usługi i oparcie jej o rynkowy standard, wskazano również.
„Cieszę się, że z sukcesem wdrożyliśmy usługę weryfikacji tożsamości. ID UFG to usługa dedykowana całemu rynkowi – zarówno zakładom, jak i ich klientom. Dzisiaj już standardem, zwłaszcza w czasach pandemii, jest bezpieczny i zdalny kontakt klienta z ubezpieczycielem. ID UFG umożliwia właśnie taki kontakt. Z kolei po stronie ubezpieczyciela ID UFG umożliwia weryfikację tożsamości na potrzeby całej palety procesów biznesowych – nie tylko sprzedaży, ale również likwidacji szkody. Niebagatelną zaletą usługi jest oparcie jej o rejestry referencyjne. Gwarantuje to zarówno klientowi, jak i Funduszowi bardzo wysoką jakość danych” – skomentowała prezes UFG Małgorzata Ślepowrońska, cytowana w komunikacie.
Pierwszym zakładem ubezpieczeń, który korzysta z nowego rozwiązania UFG, jest Warta. To kolejne narzędzie wdrożone w tej firmie, które usprawnia zdalny kontakt klientów z ubezpieczycielem.
„Nasze dane jednoznacznie pokazują, że trwająca pandemia ma wpływ na rosnące zainteresowanie klientów zdalnymi formami kontaktu. Już nawet 70% szkód zgłaszanych przez klientów jest likwidowanych z wykorzystaniem aplikacji Warta Mobile. Widzimy również obecnie, że dużo więcej klientów zdalnie kupuje ubezpieczenia u agentów, korzystając z Internetu i telefonów. To właśnie ten proces usprawniliśmy, wdrażając w Warcie potwierdzanie tożsamości klientów za pomocą nowego rozwiązanie UFG. Obecnie wykorzystywane jest ono przy sprzedaży ubezpieczeń na życie. Dzięki temu zapewniamy klientom proste i intuicyjne narzędzie do weryfikacji ich danych oraz spełniamy wymagania wynikające m.in. z regulacji AML” – powiedział wiceprezes Warty Rafał Stankiewicz, odpowiedzialny m.in za procesy i posprzedażową obsługę klienta.
UFG deklaruje kolejne wdrożenia usługi w zakładach ubezpieczeń w kolejnych miesiącach, podsumowano.
Członkami UFG, zgodnie z ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych UFG i PBUK, są wszyscy ubezpieczyciele oferujący polisy komunikacyjne OC i AC w Polsce.
Źródło: ISBnews