Unimot pozytywnie ocenia perspektywy segmentu detalicznego paliw w perspektywie co najmniej 10 lat i oczekuje, że do końca 2021 roku sieć stacji pod marką Avia będzie dochodowa, poinformował prezes Adam Sikorski.
„Patrzymy pozytywnie na segment detaliczny w perspektywie co najmniej 10 lat. Choć przyglądamy się uważnie nowym wyzwaniom na tym rynku, przed nami dobra dekada dochodowej działalności” – powiedział Sikorski podczas Trigon Green-Tech Conference 2021.
Szef Unimotu podkreślił, że spółka jest na dobrej drodze do realizacji celu 90-100 stacji Avia na koniec 2021 roku, co pozwoli na to, aby ten segment stał się w ramach grupy w pełni dochodowy.
Unimot poinformował wczoraj, że w ciągu najbliższego miesiąca licząca obecnie 65 placówek sieć Avia powiększy się o 7 kolejnych stacji: obiekty własne Unimotu w Jastrzębiu-Zdroju, Poznaniu i Grzegorzewie oraz stacje franczyzowe w miejscowościach Rzepcze-Głogówek, Grońsko, Redło i Sierpów.
„Wiele naszych stacji sprzedaje dużo oleju napędowego, który z tradycyjnych paliw będzie wykorzystywany najdłużej, a także znajduje się w lokalizacjach poza dużymi ośrodkami miejskimi, które najpóźniej odczują konkurencję ze strony paliw alternatywnych. To efekt naszej świadomej strategii, nie wstydzimy się bycia marką prowincjonalną” – dodał Sikorski.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 4,82 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2020 r.
Źródło: ISBnews