Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) sprawdza, jak CD Projekt pracuje nad poprawkami do gry „Cyberpunk 2077” i czy spółka pomaga przy reklamacjach wniesionych przez niezadowolonych klientów. Organ nie wyklucza podjęcia dalszych kroków.
„Występujemy do przedsiębiorcy o wyjaśnienia problemów z grą i działań przez niego podjętych. Sprawdzimy, jak producent pracuje nad wprowadzaniem poprawek czy rozwiązaniem trudności uniemożliwiających grę na różnych konsolach, ale także jak zamierza działać w stosunku do osób, które złożyły reklamacje i są niezadowolone z zakupu w związku z brakiem możliwości odtworzenia gry na posiadanym sprzęcie mimo wcześniejszych zapewnień producenta” – powiedziała „DGP” rzecznik prasowy UOKiK Małgorzata Cieloch, cytowana na portalu gazety Forsal.pl.
Dodała, że po otrzymaniu od przedsiębiorcy wyjaśnień Urząd podejmie decyzje o dalszych krokach.
CD Projekt zapowiadał, że planuje serię aktualizacji (update) gry „Cyberpunk 2077”, zaś w styczniu i lutym 2021 r. przewiduje łatki (patch) gry – razem te poprawki powinny wyeliminować większość najbardziej znaczących problemów występujących na konsolach poprzedniej generacji (last-gen).
23 grudnia spółka podała, że sprzedaż gry „Cyberpunk 2077” do 20 grudnia szacowana była na ponad 13 mln egzemplarzy, z uwzględnieniem zgłoszeń od klientów detalicznych w ramach akcji „Help Me Refund”, otrzymanych bezpośrednio przez spółkę.
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED – deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG – globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria „Wiedźmin”, 10 grudnia br. premierę miał kolejny sztandarowy tytuł studia – „Cyberpunk 2077”.
Źródło: ISBnews