VRG w pesymistycznym scenariuszu spodziewa się w kolejnych okresach łagodnego spadku popytu, poinformował prezes Janusz Płocica. W lipcu przychody VRG wzrosły o 1,5% r/r, podała też spółka.
„Lato to czas, kiedy trudno oceniać realny popyt. O jego natężeniu przekonamy się w kolejnych miesiącach. W pesymistycznym scenariuszu spodziewamy się w kolejnych okresach łagodnego spadku popytu. Chcemy wejść w nowe sezony jak najbardziej zdrowi, dlatego aktywnie wyprzedajemy zapasy posezonowe, aby uniknąć sytuacji, kiedy będziemy jednocześnie pod presją malejącego popytu i wysokich stanów magazynowych” – powiedział Płocica, cytowany w komunikacie.
Przełom pierwszego i drugiego półrocza upływał w Polsce pod presją silnie rosnącej inflacji i pogorszenia nastrojów konsumenckich. W lipcu przychody VRG wzrosły o 1,5% r/r. W tym okresie grupa prowadziła w sklepach (stacjonarnych i online) letnie wyprzedaże, podano w informacji.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników wypracowanych w drugim kwartale. Można powiedzieć, że był to dla nas wzorcowy kwartał, w którym do bardzo dobrego wyniku wysoko kontrybuowały oba segmenty – odzieżowy i jubilerski. Zanotowaliśmy istotny wzrost zakupów w salonach stacjonarnych oraz rosnący poziom sprzedaży i marży we wszystkich markach. Sprzedażowo i marżowo silnie odbudowaliśmy się w segmencie fashion. Wyraźnie widać było odwilż w odzieży formalnej, stanowiącej DNA części marek naszej grupy. Drugi kwartał świetnie wykorzystał też W.Kruk, osiągając kolejne wzrosty sprzedaży” – skomentował prezes.
Drugi kwartał 2022 roku VRG zamknęło sprzedażą na poziomie 341,8 mln zł (ponad 40% wyższą niż w roku poprzednim). W tym okresie przychody segmentu odzieżowego wzrosły o 36,9% r/r, osiągając 192,1 mln zł. Przychody segmentu jubilerskiego wyniosły 149,6 mln zł (wzrost o 44,4% r/r). W całej I połowie roku Grupa VRG wypracowała zysk netto w wysokości 36,4 mln zł (w porównaniu z 2,8 mln zł zysku netto rok wcześniej). Marża brutto na sprzedaży za I półrocze br. wyniosła 54% i była o 2,9 pkt proc. wyższa r/r, podano w komunikacie.
Aby zmniejszyć presję stokową, VRG zdecydowała się na silne przeceny. Jak podkreśla prezes, zarząd monitoruje otoczenie gospodarcze i podejmuje działania mające na celu jak najlepsze przygotowanie grupy na ewentualny scenariusz pogorszenia koniunktury.
„Od połowy sierpnia VRG rozpoczęło wprowadzanie do oferty kolekcji jesień-zima. W segmencie odzieżowym oferta ma być kwintesencją połączenia elegancji z komfortem noszenia. Zespoły marek segmentu fashion mocno koncentrują się na właściwościach funkcjonalnych poszczególnych modeli. Ma je zapewnić wykorzystanie naturalnych włókien i tkanin (jak kaszmir, jedwab czy organiczne bawełny) oraz charakterystyczna dla produktów z portfolio VRG jakość odszycia. Z perspektywy marketingowej ważnym wydarzeniem dla VRG będą w drugiej połowie roku mistrzostwa świata w piłce nożnej w Katarze, na które Vistula przygotuje stroje formalne Reprezentacji Polski (marka jest Oficjalnym Partnerem PZPN)” – czytamy dalej w komunikacie.
W segmencie jubilerskim W.Kruk stawia na dalszą dywersyfikację oferty i rozwój segmentu luksusowego, tak jeśli chodzi o biżuterię, jak i zegarki. W sklepach pojawią się nowe kolekcje ze złota i srebra (w tym kolekcja ambasadorska), szeroka oferta biżuterii z kamieniami szlachetnymi oraz nowa odsłona biżuterii modowej Picky Pica, kierowanej do młodszych klientów. W.Kruk zapowiada nowości w ofercie zegarków z segmentu luksusowego oraz rozwój portfolio luksusowej biżuterii takich marek jak: Bijoux Birks, Recarlo, Pasquale Bruni, Marco Bicego, Nanis czy Hulchi Belluni, podano także.
„W ramach realizacji strategii omnichannel spółka zwiększa możliwości realizowania dostaw i zwrotów (włącznie z dostawą ekspresową) oraz rozwija funkcjonalności stron i aplikacji sprzedażowych poprzez wprowadzenie bardziej intuicyjnych i czytelnych narzędzi. Spółka pracuje także nad programowaniem własnych rozwiązań, umożliwiających interaktywne dopasowanie rozmiarów w e-sklepach marek. Kontynuowana będzie również współpraca z Zalando” – napisano też w informacji.
VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2021 r. wyniosły ok. 1,07 mld zł.
Źródło: ISBnews