InPost oczekuje, że rynek e-commerce w Polsce nie wzrośnie w ujęciu wolumenowym w 2023 r., lub wzrośnie nieznacznie – o kilka procent, poinformował założyciel i prezes spółki Rafał Brzoska.
„Wolumenowo polski rynek już w I kwartale jest około zera, a nie wiemy, jak zachowa się w całym roku. My oczekujemy, że on wzrośnie nieznacznie, że to będzie pojedyncza cyfra wzrostu, 'single digit’. W I kwartale my jako InPost rośliśmy w tempie dwucyfrowym. Jeżeli te wszystkie dane się potwierdzą, […] I kw. będzie wyglądał rynkowo wyjątkowo słabo. Natomiast my rośniemy w tempie dwucyfrowym na wolumenie” – powiedział Brzoska podczas konferencji prasowej.
„Rynek w tym roku spodziewamy się, że będzie w okolicach zera wolumenowo lub na lekkim plusie” – dodał.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews