Z dostępu do internetu w ub.r. korzystało 91,4% badanych firm, zaś 32,% respondentów wykorzystywało możliwości przetwarzania danych w chmurze, wynika z badania klientów instytucjonalnych przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE).
„Prawie wszystkie badane przedsiębiorstwa korzystały z usług telefonii komórkowej [99,4%] – z wyłączeniem 3 podmiotów. Z usług internetu stacjonarnego lub mobilnego odbieranego na telefonach komórkowych lub za pomocą innych urządzeń korzystało 91,4% badanych przedsiębiorstw” – czytamy w raporcie pt. „Analiza funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce oraz ocena preferencji konsumentów. 2022 rok. Badanie klientów instytucjonalnych”.
70,7% przedsiębiorców korzystało z dostępu mobilnego w telefonie komórkowym, prawie połowa z dostępu stacjonarnego, a 43,8% z dostępu mobilnego na komputerze, laptopie czy też innym urządzeniu przenośnym. Średni miesięczny koszt korzystania z internetu był o 18,53 zł wyższy w przypadku internetu mobilnego (137,89 zł) niż w przypadku internetu stacjonarnego (119,36 zł).
„56,8% przedstawicieli firm zadeklarowało, że do tej pory spotkało się z pojęciem 'przetwarzania danych w chmurze’ (cloud) z perspektywy firmy” – czytamy dalej.
Z kolei 42,8% respondentów spotkało się z pojęciem Big Data z perspektywy firmy. 82,8% firm nie korzysta z takich usług, 15,2% – korzysta z nich dzięki własnej infrastrukturze, a 6,4% – z wykorzystaniem infrastruktury zewnętrznych firm.
W badaniu wzięło udział 500 firm. Przeprowadzono je w listopadzie/grudniu 2022 r.
Źródło: ISBnews