Zespół Formuły 1 Alfa Romeo Racing Orlen zaprezentował w Warszawie bolid na nowy sezon, podał PKN Orlen. Po raz pierwszy w historii globalna prezentacja bolidu Formuły 1 przed nadchodzącym sezonem miała miejsce w Polsce.
„Zaangażowanie w Formułę 1 traktujemy jako inwestycję, która nie tylko wzmacnia nasz wizerunek, ale też wspiera biznes Grupy Orlen. Tylko w 2020 roku z samych transmisji telewizyjnych osiągnęliśmy ponad 400 mln zł ekwiwalentu reklamowego. To trzy razy więcej niż w poprzednim sezonie. Z kolei w mediach społecznościowych ekwiwalent wyniósł ponad 30 mln zł. Nasza marka pojawiła się również w 100 tysiącach publikacji. Te rekordowe wyniki, jeśli chodzi o rozpoznawalność naszej marki, to olbrzymi potencjał na przyszłość. Potencjał, który chcemy rozwijać. Dlatego właśnie, dzięki PKN Orlen, po raz pierwszy w historii, globalna prezentacja bolidu Formuły 1 odbyła się w stolicy Polski” – powiedział prezes Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie.
PKN Orlen zwraca uwagę, że rywalizację na torze F1 transmituje 51 krajowych telewizji. Sponsoring Alfa Romeo Racing Orlen wzmacnia rozpoznawalność marki na całym świecie.
„Premiera nowego bolidu to zawsze emocjonujący moment, zwieńczenie miesięcy pracy wszystkich w fabryce i początek nowej przygody. Myślę, że filozofia zespołu pozostaje niezmienna – praca wykonana jutro musi być lepsza od wykonanej dzisiaj. Poprzedni sezon zakończyliśmy na ósmym miejscu, dlatego musimy dążyć do osiągnięcia lepszych wyników w 2021 roku. To wymaga od nas ciągłego doskonalenia na torze, w centrali i w każdym z działów. Każdy ze startujących zespołów ma teraz bardzo wysokie oczekiwania. Wszyscy spodziewają się świetnych wyników i wysokiej pozycji przed pierwszym wyścigiem, ale już niedługo każdy będzie musiał wyłożyć karty na stół” – dodał szef zespołu Alfa Romeo Racing Orlen Frédéric Vasseur.
Alfa Romeo Racing Orlen to zespół z kilkudziesięcioletnią tradycją w F1. Od początku sezonu 2020, PKN Orlen ma status sponsora tytularnego teamu, a funkcję kierowcy testowego pełni zawodnik Orlen Team – Robert Kubica. Wraz z nim w skład drużyny wchodzą także Włoch Antonio Giovinazzi i Fin Kimi Räikkönen – mistrz świata F1 z 2007 roku. Prowadzony przez Frédérica Vasseura zespół zajął na koniec poprzedniego sezonu 8. miejsce w klasyfikacji konstruktorów.
W sezonie 2021 znak PKN Orlen będzie eksponowany między innymi na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych. Logotyp widoczny będzie także na klatce piersiowej i plecach kombinezonów oraz w trzech miejscach na kaskach wszystkich kierowców. Dodatkowo znajdzie się także na odzieży mechaników i personelu zespołu oraz na transporterach, wnętrzu garażu i motorhome, podsumowano.
Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 86,2 mld zł w 2020 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.
Źródło: ISBnews