Wobec niespełnienia przez zarząd PKP Cargo żądania wdrożenia podwyżki od 1 października organizacje związkowe w spółce wszczęły spór zbiorowy, podała spółka. Szacowany przez spółkę koszt podwyżek w 2023 r. zgodnie z żądaniem organizacji związkowych wyniósłby ok. 40 mln zł.
Spór zbiorowy wszczęły: Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce, Federacja Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych, Międzyzakładowy Związek Zawodowy Rewidentów Taboru, Związek Zawodowy Pracowników Warsztatowych, Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP, Związek Zawodowy Dyspozytorów PKP, Związek Zawodowy Administracji PKP, Międzyzakładowa Komisja Związkowa Związku Zawodowego „Kontra”, wymieniono w komunikacie.
Na początku grudnia PKP Cargo podało, że, w ramach negocjacji z organizacjami związkowymi będącymi stroną Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy w sprawie wdrożenia systemowej podwyżki wynagrodzeń, podpisało porozumienie z organizacjami związkowymi zrzeszającymi ponad 50% załogi spółki, które zakłada przyznanie pracownikom spółki podwyżki wynagrodzenia z dniem 1 stycznia 2024 r., podała spółka. Szacowany koszt podwyżek wyniesie około 170 mln zł.
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2022 r. miała 5,39 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews