Alkoholowe – spółka specjalizująca się dystrybucją alkoholi rzemieślniczych – rozpoczęła zapisy na akcje w kampanii crowdfundingowej promowanej na platformie Beesfund i chce pozyskać od inwestorów 1 mln zł na dalszy rozwój, podała spółka. Docelowo spółka chciałaby zadebiutować na NewConnect w 2023 r.
„Aktualnie w trwającej emisji można objąć akcje spółki Alkoholowe S.A., dzięki temu pośrednio wspierać rozwój ulubionych mikroproducentów mocnych alkoholi, a także, na co liczy zarząd, zyskać na wzroście wartości akcji spółki (w planach spółki jest debiut na NewConnect już w 2023 r.)” – czytamy w komunikacie.
Według spółki, przyszłość mocnych alkoholi rzemieślniczych dopiero się kształtuje w Polsce, ale to one wkrótce będą najszybciej rosnącą kategorią wśród alkoholi mocnych.
„W naszej ocenie, rynek kraftowych alkoholi mocnych czeka podobny rozwój, co rynek piw kraftowych. Dlatego już teraz chcemy stać się podmiotem, który będzie stabilnym partnerem dla marek działających na rynku, a także dla tych, które będą dopiero powstawać. Żeby dynamicznie wejść w raczkujący jeszcze rynek, prowadzimy obecnie emisję akcji na platformie Beesfund. Zainwestowane środki zamierzamy wykorzystać do zbudowania pozycji lidera branży” – powiedział członek zarządu Maciej Górecki, cytowany w komunikacie.
Zapisy potrwają do 20 listopada br. Spółka podaje, że chciałaby pozyskać 1 mln zł. Z tej kwoty 650 tys. zł ma być przeznaczone na kapitał obrotowy i zatowarowanie (w tym m.in.: zakup towarów obrotowych, pokrycie początkowych kosztów magazynowania i logistyki, kapitał zapasowy na opłatę cukrową i podatek „od małpek”, rezerwa na zabezpieczenie na podatek akcyzowy (w przypadku towarów alkoholowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy). Pozostała kwota ma m.in. sfinansować zezwolenia na hurtowy obrót alkoholem do 18% obj i powyżej 18% obj, koszty emisji w tym: reklama, przygotowanie dokumentacji prawnej czy prowizja platformy crowdfundingowej.
„Wierzymy, że powrót do wzrostów sprzed pandemii, to będzie dopiero początek wzrostów kategorii mocnych alkoholi rzemieślniczych. Wkrótce będą osiągały one dwucyfrowe wzrosty rok do roku. Odpowiednio wczesna reakcja i zagrzanie sobie miejsca na rynku dystrybucyjnym, zanim nadejdą najpoważniejsze wzrosty, da nam pozycję lidera i pozwoli wykorzystać rosnący trend do osiągnięcia zakładanych celów, w tym bycia największym dystrybutorem tego rodzaju dóbr w Polsce” – dodał współzałożyciel i członek zarządu Tomasz Brzostowski.
Plany zarządu zakładają także rentowność spółki po sześciu miesiącach od zakończenia emisji.
„Mamy relacje handlowe z blisko sześcioma setkami klientów, z których większość już w tej chwili jest zdecydowana do poszerzenia swojego asortymentu i zaopatrzenia w oferowane przez nas alkohole. Oprócz handlu obcymi markami, będziemy zajmować się także produkcją własnych trunków we współpracy ze znanymi osobami ze świata showbiznesu. W planach jest seria 'księżycówek’ oraz 'tequila'” – dodał Górecki.
W przypadku alkoholi luksusowych, większość rynku stanowią napoje spirytusowe, na których spółka chce się skupiać.
„Przez ostatnie 5 lat, do 2019 r. segment luksusowych alkoholi rozwijał się najszybciej spośród wszystkich kategorii rynku. W 2020 sytuacja gospodarcza związana z pandemią miała jednak negatywny wpływ na sprzedaż, co skutkowało spadkiem o 15,2% r/r do wartości 1,1 mld zł – jak wynika z raportu KPMG 'Rynek dóbr luksusowych w Polsce’ z 2021 r. Zgodnie z przewidywaniami, wzrost w okresie kolejnych pięciu lat będzie niższy, choć wartość sprzed pandemii rynek osiągnie już w 2023 r.” – podsumowano w materiale.
Źródło: ISBnews