Coffeedesk zapowiedział drugą emisję akcji w ramach crowdfundingu udziałowego do kwoty max. 1 mln euro, która rozpocznie się III kw. 2021 r., podała spółka. Celem jest dalszy rozwój sprzedaży omnichannel z siecią stacjonarnych showroomów oraz wdrożenie innowacyjnych technologii wsparcia sprzedaży online opartych na AI i automatyzacji marketingu.
Na przełomie II i III kw. 2020 roku Coffeedesk przeprowadził pierwszą emisję akcji w modelu crowdinvestingu. Inwestorzy społecznościowi dokonali ponad 500 inwestycji na łączną kwotę 2 mln zł. Od tego czasu spółka zrealizowała w pełni większość celów biznesowych, w tym otwarcie kolejnego showroomu (połączenia kawiarni ze sklepem i punktem odbioru) w Warszawie czy uruchomienie sprzedaży w modelu subskrypcyjnym Hi! Coffeedesk, przypomniano.
Na zaawansowanym etapie realizacji są prace związane z wdrożeniem nowych platform sprzedaży B2B i B2C (planowane zakończenie w I kw. 2022). Rozwiązanie ma m.in. zwiększyć szybkość ekspansji zagranicznej Coffeedesk ze względu na swoją skalowalność.
„Dzięki działalności opartej o kilka zróżnicowanych obszarów osiągnęliśmy wyniki nie tylko satysfakcjonujące, ale wręcz znacznie przekraczające nasze plany, czyli wzrost przychodów 44% r/r. Wysokie wzrosty odnotowaliśmy we wszystkich kanałach sprzedaży, zwłaszcza B2C i B2B. Pierwsza połowa 2021 r. przyniosła zaś rekordowy wzrost w segmencie showroomów. Chcemy się rozwijać dalej, by utrzymać tempo rozwoju eCommerce, które koronawirus przyspieszył o kilka lat” – powiedział CEO Coffeedesk Łukasz Wichłacz, cytowany w materiale.
Strategia rozwoju Coffeedesk opiera się na wdrażaniu nowoczesnych i inteligentnych rozwiązań do wszystkich kanałów sprzedaży (omnichannel). Sprzedaż stacjonarna oparta o showroomy pozwala zminimalizować wpływ pandemii koronawirusa na biznes. Choć część kawiarniana na czas lockdownu jest wyłączona z użytku, nadal działać może pick-up point oraz sklep. To podejście pozwala na utrzymanie sprzedaży stacjonarnej. Pomimo zamknięcia gastronomii przez większą część 2020 roku Coffeedesk osiągał w obszarze offline wyniki wyższe niż w 2019 roku, wskazano również.
Coffeedesk jest liderem kawowego e-commerce w Polsce, który dynamicznie rozwija sprzedaż także w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma jest dystrybutorem kaw, herbat i sprzętu do ich parzenia, m.in. jako wyłączny dystrybutor uznanych na świecie marek.
Źródło: ISBnews