Crowdway – jedna z największych w Polsce internetowych platform crowdfundingu inwestycyjnego – w ciągu 11 miesięcy 2021 r. promowała emisje, których łączna wartość wyniosła ponad 35 mln zł, podała spółka. To blisko 10 mln zł więcej niż w całym 2020 r.
„Rekordowy rok jeszcze się nie skończył. Na grudzień zaplanowano emisje akcji Kombinatu Konopnego i spółki Funwisher. Łącznie Crowdway wsparł już kilkudziesięciu emitentów w zebraniu ponad 80 mln zł z rynku” – czytamy w komunikacie.
Aktualnie Crowdway wspiera komunikacyjnie m.in. emisję All Good, właściciela kawowego omnichannelu Coffeedesk, który zebrał już blisko 2 mln zł w swojej drugiej emisji akcji. Niebawem ruszy druga emisja Kombinatu Konopnego, który ponownie wybrał Crowdway na partnera. W grudniu startuje także emisja spółki Funwisher, która rozwija personalizowane filmy i bajki na podstawie licencji najbardziej znanych tytułów na świecie, podano także.
„Inwestorzy cenią sobie projekty, które już generują przychody, a w perspektywie do trzech lat oferują wyjście z inwestycji. Podsumowując, 2021 r. upłynął pod znakiem biznesów online, spółek konopnych i kraftowych. Dla dalszego rozwoju rynku w kolejnym roku kluczowe będą udane wyjścia z inwestycji, a w 2022 kilka spółek zapowiada swoje debiuty na giełdzie” – powiedział prezes Marcel Rowiński, cytowany w komunikacie.
Platforma Crowdway łącznie wspierała 43 emisje akcji, w tym 39 już zakończonych, a 22 pełnym sukcesem, tj. zebraniem 100% wnioskowanej kwoty. Podczas 10 kampanii emitenci pozyskali kwoty powyżej 4 mln zł.
Wielkości kwot pozyskanych dzięki crowdfundingowi udziałowemu rosną z roku na rok. W latach 2017 i 2018 każdego roku wartość kapitału zebranego przez emitentów wspieranych przez platformę Crowdway oscylowała wokół 4 mln zł, w 2019 roku wzrosła ponad dwukrotnie, do kwoty 10,8 mln zł. W 2020 roku odnotowano następny rekordowy wzrost – do 25,6 mln zł. W tym roku spółki zebrały już łącznie ponad 35 mln zł, podsumowano w materiale.
Źródło: ISBnews