Nowa strategia All In! Games zakłada redukowanie zaangażowania w rynku wydawniczym (bez pozyskiwania kolejnych tytułów) i koncentrację na game development (produkcja własnych topowych gier we współpracy z globalnymi wydawcami), podała spółka.
„Nowa strategia opiera się na 3 zasadniczych płaszczyznach:
– redukowaniu zaangażowania w rynku wydawniczym,
– kontynuowaniu wzmacniania kompetencji produkcyjnych,
– produkcji gier przez wewnętrzne studia w kooperacji z globalnymi wydawcami” – czytamy w komunikacie.
„Wraz z opublikowaniem tej strategii All in! Games deklaruje nowy rozdział w swoim rozwoju. Miesiące wzmocnień zespołu produkcyjnego, liczne rozmowy z czołowymi wydawcami na globalnym rynku gier i analizy ekonomiczne utwierdziły nas w przekonaniu, że przyszłość spółki leży w innym miejscu rynku. Grupa kapitałowa All in! Games S.A. koncentruje się na tworzeniu gier za pomocą spółek zależnych będących studiami developerskimi” – napisał prezes Marcin Kawa w prezentacji strategii.
Przyczyny rezygnacji z kierunku wydawniczego to:
* Niesatysfakcjonujące wyniki sprzedażowe
* Wysokie bariery wejścia na rynki zdominowane przez graczy z ugruntowaną pozycją
* Wyższa rentowność i jakość gier produkowanych wewnętrznie, wymieniono w prezentacji.
Spółka zapowiedziała kontynuowanie sprzedaży tytułów All in! Games oraz wycofywanie się ze współpracy z zewnętrznymi deweloperami.
„All in! Games w dalszym ciągu będzie osiągał przychody z gier dotychczas wydanych, ale nie planuje pozyskiwać kolejnych tytułów” – czytamy dalej.
„All in! Games nie planuje pozyskiwać kolejnych tytułów, bo stawia na:
* Swoje własne studia developerskie
* Tworzone wewnętrznie tytuły, w tym kluczowy 'Phantom Hellcat’
* Komercjalizowanie własnych gier we współpracy z globalnymi wydawcami” – napisano także w prezentacji.
All In! Games to notowany na GPW wydawca i deweloper gier komputerowych.
Źródło: ISBnews