BoomBit odnotował 1,56 mln zł skonsolidowanego zysku netto w IV kw. 2022 r. wobec 5,01 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka. Skorygowany zysk netto wyniósł odpowiednio: 2 mln zł wobec 3,4 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął 2,98 mln zł wobec 9,36 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 72,35 mln zł w IV kw. 2022 r. wobec 67,81 mln zł rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA wyniósł odpowiednio: 3,5 mln zł wobec 7,38 mln zł zysku rok wcześniej.
W całym 2022 r. spółka miała 9,24 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 17,76 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 294,04 mln zł w porównaniu z 239 mln zł rok wcześniej. Skorygowany zysk netto wyniósł odpowiednio: 11,4 mln zł wobec 16,54 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął w ub.r. 23,48 mln zł wobec 35,02 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł odpowiednio: 24 mln zł wobec 33,03 mln zł zysku rok wcześniej.
„Rok 2022 to dla Grupy BoomBit przede wszystkim rosnąca skala działalności, wyższe przychody z gier mobilnych oraz wejście w projekty blockchain poprzez BoomLand i PlayEmber. Nasze wyniki pokazujemy teraz w podziale na te dwa segmenty, żeby pokazać skalę dotychczasowych inwestycji i wpływu na wyniki i w celu umożliwienia porównywalności danych dotyczących gier mobilnych. Przychody wyniosły 294 mln zł, a skorygowany wynik netto samego segmentu gry mobilne za rok 2022 18,4 mln zł, czyli ponad 11% więcej niż rok wcześniej. W 2021 roku nasza działalność nie obejmowała jeszcze segmentu blockchain, którego rozwój obciążył w 2022 roku wyniki na poziomie skorygowanego zysku netto i EBITDA kwotą 7 mln zł. Z punktu widzenia naszych akcjonariuszy do najważniejszych wydarzeń trzeba też zaliczyć wypłatę 10,7 mln zł dywidendy za 2021 rok oraz 3,8 mln zł zaliczki za 2022 rok” – skomentował prezes Marcin Olejarz, cytowany w komunikacie.
W 2022 roku przychody grupy wyniosły 294 mln zł i były o ponad 22% wyższe niż w roku poprzednim. Głównym motorem tego wzrostu były wyższe o 58% przychody z gier Mid-Core i Casual, które zarobiły w minionym roku 132 mln zł, a ich udział w łącznych przychodach wyniósł około 45%.
„Za wzrost Mid-Corów odpowiadają przede wszystkim 'Hunt Royale’ oraz 'Darts Club’, cieszące się niesłabnącym zainteresowaniem graczy. 'Hunt Royale’, który w każdym z ostatnich 12 miesięcy był najlepiej zarabiającym tytułem z portfolio, w 2022 roku wypracował prawie 81 mln zł, a znajdujący się na drugim miejscu 'Darts Club’ 22,5 mln zł. 55% przychodów pochodziło z gier Hyper-Casual, które wygenerowały 162 mln zł. Łącznie aż 7 tytułów zanotowało wynik powyżej 10 mln zł przychodów, w tym m.in. dwie wydane w 2022 roku gry Hyper-Casual: 'Dog Life Simulator’ i 'Falling Art Ragdoll Simulator'” – czytamy w komunikacie.
Z uwagi na rosnące przychody z gier mobilnych oraz wejście w projekty blockchain Grupa BoomBit począwszy od raportu za 2022 r. wprowadziła podział segmentowy na te dwa obszary działalności. W poprzednim roku działalność nie obejmowała jeszcze segmentu blockchain.
„Porównywalny skorygowany wynik netto samego segmentu gry mobilne za rok 2022 wyniósł 18,4 mln zł, czyli ponad 11% więcej niż w 2021 roku, a skorygowana EBITDA wyniosła 31 mln, czyli ok. 6% mniej niż w roku poprzednim. Saldo środków pieniężnych na koniec roku wyniosło 45 mln zł, czyli ponad 11,5 mln zł więcej niż na koniec poprzedniego kwartału i na koniec 2021 roku, kiedy wynosiło ok. 33,5 mln zł” – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w całym 2022 r. wyniósł 15,83 mln zł wobec 12,38 mln zł zysku rok wcześniej.
BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.
Źródło: ISBnews