Carbon Studio podpisało umowę z UIG Lab, która zakłada współpracę obu podmiotów przy tworzeniu Metaverse, rozwijającego się w technologii blockchain, podała spółka. Carbon Studio będzie odpowiedzialne w projekcie za tworzenie komponentów VR oraz zaplecza technologicznego.
Metaverse to sieć wirtualnych światów 3D. Nowa forma Internetu, ogłoszona przez twórcę Facebooka – Marka Zuckerberga – pozwala stworzyć wirtualne uniwersum, w którym użytkownicy mogą wykonywać czynności obecne w realnym świecie: odbywać spotkania, pracować, uczestniczyć w wirtualnych wydarzeniach czy robić zakupy. Metaverse ma być także szansą dla biznesów na prowadzenie własnych firm i ich rozwój, podano.
„Z dużą satysfakcją informujemy o dołączeniu do międzynarodowego zespołu realizującego wspólny projekt – sandbox, który zakłada rozwój kolonii na obcej planecie. Projekt jest bardzo interesujący pod kątem samej crossplatformowej gry, gdzie gracze na PC i MacBookach będą mogli spotykać się z graczami w VR, ale także koncepcyjnym. Planujemy współpracę z największymi think tankami (platforma dialogu, wymiany doświadczeń, wiedzy i dobrych praktyk dla liderów z danego obszaru) w zakresie rozwoju eksploracji kosmosu. Cieszymy się, że może wnieść do tak ciekawego projektu swój know-how z dziedziny VR” – powiedział członek zarządu Carbon Studio Aleksander Caban, cytowany w komunikacie.
Carbon Studio odpowiadać będzie przede wszystkim za stworzenie systemu pozwalającego na crossplatformową rozgrywkę muliplatformową i dostosowanie całości rozgrywki na gogle VR, ale także wspiera całą część związaną z rozgrywką multiplayerową, podkreślono.
Za powstanie głównej części designersko-koncepcyjnej odpowiada firma UIG Lab. Partner Carbon Studio opracowuje generalną narrację wizualną oraz storytellingową. Zajmuje się także przygotowaniem assetów 3d, worldbuildingiem, jest też współodpowiedzialny za mechanikę i ekonomię świata. Po stronie UIG Lab jest także część marketingowa i opieka nad kolekcjami NFT.
Zespół Carbon Studio obecnie pracuje nad wersją Oculus Quest gry „Warhammer Age of Sigmar Tempestfall”. W ostatnią fazę produkcji, przed otwartymi beta testami, wszedł także projekt „The Wizards – Dark Times” – w wersji dla kilku graczy. Spółka rozpoczęła testy zewnętrzne i wydajnościowe, zakończono.
Carbon Studio specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów technologii VR: Oculus, HTC Vive, PlayStation VR, Microsoft VR, Samsung Gear VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum „Warhammer: Age of Sigmar”. Spółka jest notowana na NewConnect od grudnia 2019 r.
Źródło: ISBnews