Art Games Studio ustaliło ze spółką Polyslash szczegóły współpracy w zakresie wydania gry „Alchemist Simulator”. Zdecydowano, iż obok premiery gry na platformę PC, na platformie Steam, zostanie ona wydana również na konsole Nintendo Switch, PlayStation 4 oraz Xbox One – w III kw. 2020 roku.
„Zgodnie z treścią umowy, emitent udzielił wydawcy wyłącznej licencji na korzystanie z gry w celu jej wydania i dystrybucji. Koszty związane z produkcją, wydaniem i dystrybucją gry zostaną pokryte przez spółkę oraz wydawcę. Wydawca zobowiązał się do wsparcia finansowego gry na etapie rozbudowy projektu. Z tytułu realizacji przedmiotowej umowy emitentowi przysługuje większościowy procent zysków ze sprzedaży gry, tj. po odliczeniu prowizji pobieranej przez platformy sprzedażowe” – czytamy w komunikacie.
Według planu, premiera gry w pierwszej kolejności odbędzie się na PC, a kilka tygodni później na wszystkie trzy konsole – Nintendo Switch, PlayStation 4 oraz Xbox One w III kw. 2020 r., podano również.
„Ustalenie warunków dotyczących portowania gry naszego autorstwa ze studiem Polyslash to dla nas kolejny ważny krok, który umożliwi dotarcie z projektem Alchemist Simulator do szerokiej grupy odbiorców. Zespół Art Games Studio zajmuje się produkcją gry, a Polyslash wydaniem na komputery stacjonarne, a następnie na konsole. Mamy nadzieję, że taki podział kompetencji zaowocuje ciekawym projektem” – powiedział prezes Art Games Studio Jakub Bąk, cytowany w komunikacie.
„Rosnąca popularność gier symulacyjnych, które sprzedają się w milionach egzemplarzy, jest dla nas sygnałem, że warto inwestować w ten segment rozrywki” – dodał.
„Alchemist Simulator” to gra, w której użytkownik wciela się w mistycznego alchemika odkrywającego dawno zapomniane magiczne przepisy i ulepszającego swoje laboratorium, dzięki czemu może stać się najlepszym alchemikiem wszechczasów. Zarządzanie setkami kombinacji w celu stworzenia różnych eliksirów niesie ze sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki. Czynności te mogą okazać się bowiem trudne lub nawet niebezpieczne, podano w materiale.
„Rozpoczęcie prac nad portem gry Alchemist Simulator jest początkiem nowego rozdziału w historii naszego studia. Chcemy realizować się na różnych płaszczyznach, dlatego dzięki umowie z Art Games mamy okazję wkroczyć na rynek wydawniczy oraz portingowy. Będąc również wydawcą wspomnianego tytułu poszerzamy swoją działalność, a zarazem kompetencje w dziedzinie produkcji gier wideo” – dodał prezes spółki Polyslash Dawid Ciślak.
Art Games Studio, założone w 2017 r., specjalizując się w zakresie produkcji i dystrybucji gier na komputery stacjonarne. W swoim portfolio posiada takie gry, jak: „Earthworms”, „Escape Doodland”, „Bad Dream: Fever”, „Unlucky 7”, „When I Was Young” (early access), „Climbros” czy „Pooplers”. Spółka zadebiutowała na NewConnect w maju 2019 r.
Źródło: ISBnews