Najnowsza gra z portfolio produkcyjnego Ice Code Games – Hard West 2 – zostanie zaprezentowana na jednych z największych targów gier na świecie. Warszawski deweloper, podczas rozpoczynających się 15 września Tokyo Games Show 2022, pokaże swoją strategię turową na Polskim Stoisku Narodowym „Games from Poland” zorganizowanym przez Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Tokio. W kilka godzin po premierze, sequel Hard West znalazł się na drugim miejscu w klasyfikacji sprzedaży Steam Global Bestseller.
– Obecność Ice Code Games na jednych z największych targów na świecie daje nam możliwość pokazania naszej najnowszej gry szerszej publiczności oraz nawiązanie współpracy z japońskimi i innymi zagranicznymi partnerami. Japonia, czyli trzeci co do wielkości rynek gamingowy na świecie to obszar, w którym chcielibyśmy zwiększać rozpoznawalność naszego studia oraz zwiększać sprzedaż gier – mówi Paweł Wilk, prezes zarządu Ice Code Games. – Podczas targów TGS na karcie Steam gry Hard West 2 pojawi się specjalne wydarzenie. Mamy nadzieję, że ta aktywność zapewni większą widoczność naszego tytułu, co bezpośrednio przełoży się na sprzedaż, a aktualne oceny graczy świadczą o tym, że gra nieprzerwanie przyciąga ich uwagę– dodaje Paweł Wilk.
W ciągu ostatnich 30 dni gra Hard West 2 zebrała 78 proc. pozytywnych recenzji na platformie Steam, a łączna liczba graczy, którzy ocenili najnowszą produkcję Ice Code Games przekroczyła już 1000 osób. Sprzedaż tytułu prowadzona jest m.in. na platformach Steam, GOG i Humble Bundle, a cena gry wynosi 29,99 USD. W kilka godzin po premierze, Hard West 2 znalazła się na drugim miejscu w klasyfikacji sprzedaży Steam Global Bestseller, a także była lideremlisty Current Bestsellers na platformie GOG.
Hard West 2 to kontynuacja dobrze przyjętej gry strategicznej, która sprzedała się w liczbie ponad 500 tysięcy egzemplarzy na samym tylko PC. Sequel Hard West, który swoją globalną premierę miał 4 sierpnia br., wyróżnia się rozbudowaną fabułą, udoskonaloną grafiką i oryginalną ścieżką dźwiękową z voice overami. Całość dopełnia „system brawury”, nagradzający dobre planowanie i odważne ruchy gracza na mapie oraz dynamiczne levele, które pozwalają odtworzyć i przeżyć sceny pościgów rodem z westernów. Twórcy zapewniają graczom około 25-30 godzin rozrywki. Produkcję wyróżnia także połączenie przeciwstawnych biegunów – wymagającą namysłu taktyczną grę z płynnością typową dla gier akcji.
Jednym z autorów fabuły gry Hard West 2 jest autor bestsellerów New York Times i zdobywca nagrody Origins– Matt Forbeck. Głosów postaciom z gry użyczył m.in. Kevin Conroy znany z Batman: The Animated Series, a o oprawę dźwiękową zadbał zdobywca nagrody BAFTA – Jason Graves, którego twórczość mogliśmy poznać m.in. w takich grach jak Dead Space, Far Cry Primal czy Tomb Raider.
Koszty produkcji i marketingu gry Hard West 2 w całości ponosi holenderski wydawca – Good Shepherd Entertainment.
Japoński sektor gamingowy jest trzecim największym na świecie (po USA i Chinach), a jego wartość szacowana jest na 22.1 miliardów USD. Udział w targach Tokyo Game Show to okazja do promocji gier i nawiązania kontaktów biznesowych z japońskimi partnerami.
Źródło: Spółka