PunkPirates odnotowało 0,29 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2021 r. wobec 0,17 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 0,15 mln zł wobec 0,21 mln zł straty rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 0,32 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 23 tys. zł rok wcześniej.
„Wyniki finansowe, wypracowane od stycznia do marca br. biorąc pod uwagę stosunkowo wczesny etap rozwoju PunkPirates na rynku gier z ekspozycją na wirtualną rzeczywistość, są w naszej ocenie satysfakcjonujące. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 317 tys. zł. Mamy nadzieję, że dalszy rozwój portfolio wydawniczego, pozwoli budować stabilną pozycję spółki w tym segmencie. W raportowanym okresie zakończyliśmy etap pre-produkcji i prac projektowo-koncepcyjnych gry 'Community Paintball VR’, która trafi do sprzedaży w przyszłym kwartale. Jednocześnie kontynuowaliśmy prace nad 'Death Manager VR’, której premiera odbędzie się również w drugiej połowie br.” – powiedział członek zarządu ds. rozwoju Leszek Krajewski, cytowany w komunikacie.
W minionym kwartale, PunkPirates wraz z innym podmiotem, powołało spółkę stowarzyszoną – Games 4Experience. Działalność studia koncentruje się na produkcji gier VR, realizowanych za pośrednictwem wewnętrznego zespołu deweloperskiego. PunkPirates objęło 20 proc. akcji w jej kapitale zakładowym, natomiast 4Experience Sp. z o.o. 50%.
„Chcemy dywersyfikować źródła przychodów ze sprzedaży i zwiększać nasze zaangażowanie i skalę działania w zakresie realizacji nowych gier, w związku z czym w marcu br. powołaliśmy wspólnie z naszym partnerem spółkę Games 4Experience” – dodał Krajewski.
Spółka przypomniała, że niedawno podpisała także list intencyjny, który dotyczy wdrożenia tokenów NFT w grach studia. Pierwszą produkcją, w której zostanie użyta technologia NFT będzie wspomniana „Community Paintball VR”. Ponadto spółka dołączyła do Blockchain Game Alliance. Stowarzyszenie zrzesza obecnie ponad 180 firm.
PunkPirates (dawniej IQ Partners) to notowane na rynku głównym studio do tworzenia gier VR. Zajmuje się produkcją, publikacją i marketingiem wydawanych tytułów.
Źródło: ISBnews