QubicGames zawarł umowę ramową na tworzenie portów i wydawanie gier ze spółką Voodoo z siedzibą we Francji, podała spółka.
„W ramach współpracy, emitentowi udzielone zostały licencje praw do gier, umożliwiające realizację przez emitenta portowania oraz wydania następujących gier partnera:
1. gry 'Aquapark.io’ (stworzenie portów i wydanie gry na platformy Nintendo Switch, PC (Steam), PC (Microsoft Store), Microsoft Xbox One, Series S/X, Sony PlayStation 4 i 5);
2. gry 'Hole.io’ (stworzenie portów i wydanie gry na platformy Nintendo Switch, PC (Steam), PC (Microsoft Store), Microsoft Xbox One, Series S/X, Sony PlayStation 4 i 5);
3. gry 'Crowd City’ (stworzenie portów i wydanie gry na platformy Nintendo Switch, PC (Steam), PC (Microsoft Store), Microsoft Xbox One, Series S/X, Sony PlayStation 4 i 5);
4.gry 'Paper.io 2′ (stworzenie portów i wydanie gry na platformy Nintendo Switch, PC (Steam), PC (Microsoft Store), Microsoft Xbox One, Series S/X, Sony PlayStation 4 i 5)” – czytamy w komunikacie.
QubicGames uprawniony jest do odpłatnej dystrybucji gier, w zamian za udział w przychodach ze sprzedaży gier (revenue share). Premiery wszystkich wymienionych powyżej gier planowane są na bieżący kwartał, podano także.
W osobnym komunikacie QubicGames podał, że zakończył negocjacje z Hyperstrange w sprawie zbycia akcji Untold Tales bez osiągnięcia porozumienia. W grudniu 2022 r. QubicGames zaakceptował propozycję Hyperstrange dotyczącą podjęcia negocjacji w sprawie nabycia wszystkich posiadanych przez QubicGames akcji (67,39%) Untold Tales i postanowił przystąpić do rozmów celem ustalenia parametrów transakcji. Hyperstrange zadeklarował także wtedy przedstawienie propozycji uprzedniego dokapitalizowania Untold Tales.
W trzecim komunikacie spółka podała, że otrzymała od spółki zależnej Untold Tales raport sprzedażowy dotyczący gry Everdream Valley za okres do 30 czerwca 2023 roku. Ilość sprzedanych sztuk to 41 371. Przychód brutto ze sprzedaży: 866 tys. USD. Jednocześnie zarząd Untold Tales poinformował o osiągnięciu progu rentowności gry (tzw. recoup), co oznacza pokrycie wszystkich poniesionych kosztów developerskich, portingowych i marketingowych.
QubicGames jest studiem deweloperskim, które zostało założone w 2004 r. Do 2012 r. spółka realizowała głównie gry na konsole Nintendo, a od 2014 r. zajmuje się także produkcjami na platformy iOS/Android, Sony PS4 i PS Vita, a także komputery PC/Mac. Spółka jest notowana na NewConnect od 2016 r.
Źródło: ISBnews