Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 3-7 marca.
Incuvo: Incuvo z Grupy PCF uzgodniło z PCF Group warunki realizacji ostatnich etapów prac nad projektem „Bison”, które obejmują okres do wydania gry, co zostało zaplanowane w IV kwartale 2025 r., podała spółka. Jednocześnie, w związku z decyzją PCF Group o stopniowym wycofaniu się z działalności wydawniczej w zakresie gier VR, Incuvo przygotuje aktualizację strategii. Przyszły model działania będzie w mniejszym stopniu opierał się o współpracę z zespołami grupy PCF.
BoomBit: Przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły łącznie 15,31 mln zł w lutym br., co oznacza spadek o 23,5% m/m, podała spółka. Łączna liczba pobrań gier grupy wyniosła 15,1 mln.
PCF Group: Zdecydował o stopniowym wycofaniu się spółki z działalności wydawniczej w zakresie gier VR, podała spółka. Działalność Grupy (z wyłączeniem spółki zależnej Incuvo) skoncentruje się na produkcji gier wideo z segmentu AAA oraz compact-AAA, przeznaczonych na komputery osobiste oraz konsole, zarówno w modelu self-publishing, jak i work-for-hire.
Big Cheese Studio: Zawarło umowę współpracy z ISG Gaming LLC z siedzibą w Delaware (USA) oraz Silk Road Games z siedzibą w Warszawie, podało Big Cheese Studio. Umowa dotyczy realizacji projektu przeniesienia gry „Baby Blake Guns & Glory” na platformy mobilne, poza ekosystem Roblox, w zakresie prac technologicznych, za które odpowiadać będzie Big Cheese Studio.
Drago Entertainment: Ustaliło premierę gry „Treasure Hunter Simulator” w wersji na konsole Nintendo Switch na 6 marca 2025 r., podała spółka. Za przygotowanie i wydanie tytułu odpowiada Ultimate Games, który sfinansował prace nad portem gry. „Treasure Hunter Simulator” to gra przygodowa, która pozwala odkrywać zaginione skarby.
Movie Games: Ustalił wraz Ultimate Games datę premiery wersji konsolowej gry „Drug Dealer Simulator” na platformy Xbox Series X i Xbox Series S oraz Xbox One na 16 kwietnia 2025 r., podała spółka.
Movie Games VR: Zdecydował o zmianie przedmiotu działalności i opracował kluczowe kierunki rozwoju – planuje podjęcie współpracy z specjalistami w zakresie genetyki oraz szerokie zastosowanie zaawansowanej sztucznej inteligencji, podała spółka.
7Levels: Wyznaczył datę premiery gry „Fight Legends: Mortal Fighting” na platformie Nintendo Switch. Gra ukaże się na terytorium Europy, Australii oraz Ameryki na 27 marca 2025 r. Cena gry została ustalona na poziomie: 12,99 euro lub 12,99 USD.
Play2Chill: Zawarł z Toplitz Productions GmbH w Oberhachiing w Niemczech umowę, na mocy której udzielił wydawcy prawa do wydania, promocji i sprzedaży na całym świecie gry „Aztecs The Last Sun” na wszelkich platformach, na jakich będzie opracowana gra, z wyjątkiem platform mobilnych. Prawa własności intelektualnej do gry pozostają przy Play2Chill. W zamian za udzieloną licencję Play2Chill otrzyma wynagrodzenie w kwocie 200 tys. euro, płatne ratalnie, po osiągnięciu sześciu etapów rozwoju gry (kamieni milowych).
Take It Studio: „Electro Ride: The Neon Racing and Sunrise GP” pojawiło się na PlayStation 5.
Krafton: Ogłosił globalny pokaz online swojego nadchodzącego realistycznego symulatora życia – „inZOI”. Wydarzenie odbędzie się 19 marca na oficjalnych kanałach gry na YouTube i Twitch. Podczas pokazu Hyungjun „Kjun” Kim, CEO inZOI Studio oraz producent i reżyser gry, zaprezentuje nowe funkcje planowane na premierę we wczesnym dostępie, a także przedstawi mapę drogową rozwoju produkcji, strategię cenową i plany dotyczące DLC.
RedDeer.Games: Zaprezentuje swoje trzy pozycje na Steam’s Visual Novel Festival, odbywającym się do 10 marca. Do grona wyróżnionych w tym roku tytułów należą „One Night: Burlesque”, „Pick My Heart” i „Pick My Heart: Chapter 2”. „Sunseed Island” pojawi się na konsolach Nintendo Switch 24 kwietnia. Aktualizacja „Sprout Valley” jest już oficjalnie dostępna, łącząc symulację rolnictwa z zupełnie nowym rozszerzeniem – „Friends Forever”. Razem z Hidden Stag Games, wydawca i deweloper RedDeer.Games ogłosił datę premiery „Tales of Autumn!” na Nintendo Switch w dniu 20 marca.
EA, Hazelight Studios: Przedstawiają „Split Fiction: Friend Edition” – limitowane wydanie nowej kooperacyjnej gry przygodowej twórców It Takes Two. Edycja ta zawiera pełną wersję gry, drugi kontroler.
Platige Image: Jedno z czołowych studiów zajmujących się efektami specjalnymi i animacją, przechodzi na energię pochodzącą w 100% z odnawialnych źródeł. Nowym sprzedawcą energii elektrycznej dla firmy jest Respect Energy, lider transformacji energetycznej w Polsce.
PlayWay: Spółka staje się hubem wydawniczym, na współpracę (umowę wydawniczą) konwertuje ok. połowę propozycji – CEO. Zapowiada kontynuację dotychczasowego działania, czyli dywersyfikację niskobudżetowych produkcji, która ma umożliwiać znalezienie kilku gier, które osiągną sukces komercyjny i będą w stanie finansować inne projekty oraz zapewnić dystrybucję gotówki do akcjonariuszy i poprawę wyników.
PlayWay: Udostępnia „Liquor Store Simulator: Prologue”. Zbliżają się premiery wersji konsolowych dla „Crime Scene Cleaner” oraz „Contraband Police”; „Gold Mining Simulator 2” po miesiącach od ogłoszenia zbudowało wishlist 65 tys., „Bodybuilder Simulator” – w 10 dni zbudowano 16 tys. wishlist. „My Café Manager Simulator: Demo” pojawiło się na platformie Steam.
CD Projekt: DM BNP Paribas napisał w swoim top picks, że kolejne działania marketingowe dla „Wiedźmin 4” są oczekiwane na wiosnę. „Na ten moment nie mamy żadnych szczegółów do zdradzenia odnośnie kampanii 'Wiedźmina 4′” – napisał dział IR CD Projekt w odpowiedzi na pytanie ISBtech o komentarz.
SIM Factor: W związku z pozyskaniem nowych kontraktów, wygraniem kolejnych przetargów oraz końcem prac nad sprawozdaniem rocznym za 2024 r., wydłuża proces budowania księgi popytu w trwającej obecnie ofercie publicznej nowej emisji 560 tys. akcji serii B do 2 kwietnia br. Sumaryczny backlog zleceń SIM Factor do realizacji w roku 2025 zwiększył się do ponad 14 mln zł i jest większy o blisko 7,5 mln zł od podpisanych kontraktów spółki w tym samym okresie ubiegłego roku, podała spółka.
seegame: Firma technologiczna oferującą rozbudowane opcje reklamowe w obszarze gamingu udostępniła platformę Ad Manager, dzięki której marketerzy mogą samodzielnie planować kampanie w streamach, znajdować odpowiednich twórców i inicjować współprace. Dzięki narzędziu możliwe jest tworzenie i zarządzanie kampaniami, a także śledzenie postępów ich realizacji.
Take IT Studio!: Gra „Electrician Simulator VR” pojawi się 21 marca.
Huuuge: DM Noble Securities podkreśla niską wycenę studia oraz utrzymującą się zdolność do generowania wysokich przepływów pieniężnych, przez co uważam, że akcje spółki mają w sobie potencjał. „Nawet zakładając kontynuację spadku przychodów w dotychczasowym tempie, spółka powinna osiągnąć 257 mln USD FCF do 2030 r. Na koniec 2024 r. spodziewamy się 145 mln USD środków pieniężnych. W najbliższych latach, dzięki przeprowadzonej redukcji zatrudnienia o 29% spodziewamy się poprawy marży operacyjnej, co pozwoli ustabilizować zysk netto na poziomie 68 mln USD w 2025r. oraz 60 mln USD w 2026r” – czytamy w raporcie.
Electronic Arts: Dodatek do „The Sims 4” pod nazwą „Dochodowe hobby” został udostępniony. Hazelight Studios i Electronic Arts Inc. zaprezentowały „Split Fiction” – kooperacyjną grę akcji, która jest już dostępna na PlayStation 5, Xbox Series X|S oraz PC i oferuje pełny crossplay między platformami. Tytuł debiutuje z bardzo wysokim wynikiem 91 punktów na Metacritic, podano w informacji.
Drago Entertainment: Dodatek „Drive-In Cinema DLC” dla gry „Gas Station Simulator” został udostępniony.
Źródło: ISBnews