Movie Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, podsumował III kwartał 2021 roku. Spółka osiągnęła ponad 2,3 mln zł skonsolidowanych przychodów, czyli aż o 600 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Zysk netto wyniósł natomiast prawie 6,5 mln zł. Od początku roku skonsolidowane przychody wyniosły 7,8 mln zł, a zysk netto osiągnął poziom 13,4 mln zł. Za wartość przychodów odpowiadała przede wszystkim sprzedaż Lust From Beyond, której premiera na PC odbyła się 11 marca br., Gas Station Simulator oraz Drug Dealer Simulator. Spółka ma zamiar kontynuować rozwój uniwersum DDS. Trwają już prace nad drugą częścią symulatora dealera do którego powstanie również DLC realizowane na licencji hitowego serialu Narcos.
Najważniejszym wydarzeniem ubiegłego kwartału była premiera gry Gas Station Simulator autorstwa Drago Entertainment, którego Movie Games było globalnym wydawcą. Do 19 października gra została nabyta przez ponad 300 tys. graczy. Ponadto twórcy gry, między innymi z uwagi na jej dynamiczny wzrost sprzedaży, szacują że do końca 2021 r. produkcja osiągnie poziom 550-600 tys. sprzedanych egzemplarzy.
– Sukces Gas Station Simulator, którego byliśmy wydawcą, oraz odnotowane przez nas wyniki za Q3 utwierdzają nas w przekonaniu, że obraliśmy właściwy kierunek rozwoju. Jest to dowód na to, że oryginalny content połączony z optymalnym budżetem istotnie wpływają na sukces sprzedażowy. W portfolio Movie Games oraz spółek z Rodziny MG znajduje się wiele IP o porównywalnym potencjale. W dalszym ciągu widzimy duży potencjał w rozwoju uniwersum DDS, dlatego pracujemy nad drugą częścią tej kultowej gry. Tym bardziej bardzo nam miło, że twórcy serialu Narcos zdecydowali się podjąć z nami współpracę przy DLC do drugiej części symulatora dilera – komentuje Mateusz Wcześniak, Prezes Zarządu Movie Games. – Staramy się również racjonalnie wydatkować posiadane środki pozyskiwane ze sprzedaży gier. W efekcie tego możemy się pochwalić rekordowym poziomem posiadanej gotówki na poziomie ponad 12 mln zł – dodaje.
Miniony kwartał był również okresem kontynuacji rozwoju Rodziny Movie Games, która została znacząco rozbudowana w ubiegłym roku. W minionym kwartale wiele ze Spółek istotnie przyspieszyło procesy wejścia na rynek NewConnect. Pixel Crow oraz True Games uzyskały zgody akcjonariuszy na połączenie oraz przeprowadzenie emisji połączeniowej. Road Studio natomiast złożył w lipcu br. Dokument Informacyjny na GPW oraz czeka na uchwałę o dopuszczeniu akcji do obrotu.
– Procesy dopuszczenia naszych Spółek do obrotu również notują istotne postępy. Dziękujemy naszym inwestorom za to, że są z nami oraz zdecydowali się wesprzeć nasze projekty. Tym bardziej, ze jako Rodzina Movie Games przecieramy nowe ścieżki w zakresie pozyskiwania finansowania przez studia gamingowe. W październiku zakończyła się bowiem pierwsza kampania na platformie Raisemana, w ramach której ponad 300 tys. zł zebrało True Games. – dodaje Mateusz Wcześniak, Prezes Zarządu Movie Games.
11 października zakończyła się pierwsza kampania przeprowadzona na platformie Raisemana.com. Premierowym projektem był Nightclub Manager: Violet Vibe, czyli symulator klubu nocnego z portfolio True Games. Projekt pozyskał 319 401 zł, a tym samym przekroczył minimalny cel zbiórki. Środki te zostaną przeznaczone na marketing gry oraz stworzenie unikalnego DLC dla odbiorców 18+. Kampania trwała 14 dni, a zbiórkę wsparły 203 osoby.
Źródło: Spółka