Po niedawnej decyzji o warunkowej wypłacie dywidendy zaliczkowej Alumetal ocenia, że wyniki finansowe za cały 2022 r. będą bardzo dobre, a możliwa łączna dywidenda dużo wyższa niż rok wcześniej, poinformowała prezes Agnieszka Drzyżdżyk. Spółka podtrzymuje też cel strategiczny 250 tysięcy ton sprzedaży w 2022 r., a w 2023 r. planuje po raz kolejny poprawić wielkość sprzedaży.
„Wypłatę dywidendy wspierają bieżące rezultaty i perspektywy. Jesteśmy zadowoleni zarówno z poziomu sprzedaży, jak również z marżowości w III kwartale. Rozpoczęty już ostatni kwartał tego roku również pokazuje, że popyt nie słabnie, a wykorzystanie naszych zdolności produkcyjnych jest na wysokim poziomie. W rezultacie spodziewamy się, że wyniki finansowe za cały 2022 r. będą bardzo dobre, a możliwa dywidenda dużo wyższa niż rok wcześniej. Oczywiście, ostateczna decyzja należy do akcjonariuszy podczas walnego zgromadzenia” – powiedziała Drzyżdżyk w rozmowie z ISBnews.
Przypomniała, że zaproponowana dywidenda zaliczkowa stanowi 50% jednostkowego zysku netto za I półrocze tego roku. Tymczasem polityka dywidendowa spółki stanowi, że na całościową dywidendę przeznacza minimum 70% znormalizowanego zysku skonsolidowanego. Zarząd na wniosek głównego akcjonariusza podjął decyzję o wypłacie dywidendy zaliczkowej w wysokości 3,2-3,3 zł na akcję 29 grudnia 2022 r. Teraz spółka musi przejść dodatkowy audyt za I półrocze 2022 r., a rada nadzorcza podjąć uchwałę o wypłacie dla akcjonariuszy.
Alumetal wierzy, że cel strategiczny 250 tysięcy ton sprzedaży w 2022 r. zostanie zrealizowany.
„Od ponad dwóch lat przemysł motoryzacyjny w Europie jest w recesji, jednak pomimo takich warunków rynkowych Alumetal systematycznie zwiększa sprzedaż i swój udział w rynku, generuje również rekordowe poziomy wyników finansowych. Wśród naszych odbiorców w II półroczu tego roku obserwujemy znacznie więcej przewidywalności oraz stabilności w wielkościach zamówień, podczas gdy jeszcze w czerwcu czy lipcu br. nastroje i wielkości zamówień były na niższych poziomach. Wierzymy, że nasz cel strategiczny 250 tysięcy ton sprzedaży w 2022 r. zostanie zrealizowany, a w 2023 r. planujemy po raz kolejny poprawić wielkość sprzedaży. Patrząc na plany naszych klientów, wierzymy, że jest to realny cel. Nasze przewagi konkurencyjne wypracowane w ostatnich latach, sprawna polityka handlowa i planowane korzyści wynikające z finalizowanej właśnie inwestycji w Nowej Soli (wydział automatycznego sortowania surowca złomowego) dają solidny fundament pod realizację naszych celów na 2023” – powiedziała prezes.
Grupa kapitałowa Alumetal działa w przemyśle odlewniczym i hutniczym w zakresie produkcji wtórnego aluminium, tj. wytwarzania aluminiowych stopów odlewniczych oraz stopów wstępnych ze złomu aluminiowego. Grupa Alumetal zajmuje w tej dziedzinie pozycję krajowego lidera oraz jest czwartym największym wytwórcą wtórnych stopów aluminium w Europie. Spółka jest notowana na GPW od lipca 2014 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,19 mld zł w 2021 r.
Źródło: ISBnews