Amica w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa ocenia, że największe wyzwania dla grupy będzie generowała sytuacja w zakresie popytu i spodziewa się przynajmniej czasowego spadku sprzedaży w kanale tradycyjnym na europejskim rynku AGD, podała spółka.
„Zarząd emitenta wskazuje, iż cała grupa kapitałowa emitenta na moment publikacji niniejszego raportu funkcjonuje bez zakłóceń. Mając jednak na uwadze dynamikę zmian wywoływanych przez rozprzestrzenianie się SARS-CoV oraz międzynarodową skalę działalności Grupy Amica, w miesiącu lutym br. powołany został przez emitenta specjalny zespół ds. przedsięwzięcia działań ochronnych. Celem jego prac jest zapewnienie ciągłości funkcjonowania grupy w różnych wariantach rozwoju sytuacji oraz zagwarantowanie wszystkim pracownikom emitenta i GK Amica maksymalnego poziomu bezpieczeństwa, (m.in. poprzez odpowiednie działania prewencyjne mające na celu zredukowanie możliwości kontaktu z potencjalnym źródłem zakażenia). Zespół opracował już szereg narzędzi i rozwiązań, które Grupa Amica wdraża lub będzie wdrażać w zależności od sytuacji epidemiologicznej” – czytamy w komunikacie.
W zakresie pozyskiwania towarów handlowych oraz komponentów produkcyjnych Grupa Amica pozostaje w stałym kontakcie z partnerami w celu zapewnienia ciągłości dostaw, dodano.
W ocenie zarządu, aktualnie największe wyzwania dla grupy będzie generowała dynamiczna sytuacja w Europie w zakresie popytu.
„Istotne dla analizy możliwości sprzedażowych emitenta w najbliższych tygodniach wydaje się ograniczenie działalności stacjonarnych placówek handlowych na rynkach zbytu Grupy Amica, w tym z powodu zamknięcia wyspecjalizowanych sklepów z asortymentem AGD w galeriach handlowych w Polsce od 14 marca br. W związku z tym, zarząd emitenta spodziewa się przynajmniej czasowego spadku sprzedaży w kanale tradycyjnym na europejskim rynku AGD. Emitent na bieżąco monitoruje sytuację, jednakże z uwagi na dynamikę zmian w otoczeniu, zarząd emitenta nie może w sposób wiarygodny określić rzeczywistego wpływu rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2 i związanej z nim choroby COVID-19 na działalność, wyniki finansowe i perspektywy w dłuższym okresie. Zarząd emitenta bierze pod uwagę różne scenariusze rozwoju sytuacji i zamierza tak prowadzić działalność operacyjną, aby minimalizować negatywny wpływ na wyniki finansowe” – czytamy dalej.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. W 2018 r. spółka miała 2,93 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews