Auto Partner odnotował 64,15 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2023 r. wobec 52,42 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 84,11 mln zł wobec 69,94 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 94,56 mln zł (+21,4% r/r).
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 938,54 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 706,95 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2023 r. spółka miała 107,17 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 102,76 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 775,19 mln zł w porównaniu z 1 346,52 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 166,53 mln zł wobec 151,86 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
„Za nami półrocze intensywnej pracy, która przełożyła się na rekordowe wyniki finansowe. Nieustannie rozszerzamy asortyment i udoskonalamy jego dopasowanie do potrzeb klientów z różnych segmentów cenowych. Dodatkowo w naszej branży nadal obserwujemy dobrą koniunkturę, która wspiera nasze działania. Nasze marże pozostają na satysfakcjonujących poziomach, pomimo nieznacznego spadku rok do roku. Wpływ na ich przejściowe obniżenie miały m.in. sprzedaż droższego towaru zakupionego w drugiej połowie 2022 r., gdy mierzyliśmy się z rekordową słabością złotego, wysoka inflacja i związana z tym presja na wynagrodzenia, a także koszty finansowe, wyższe r/r z powodu wzrostu stóp procentowych. Wyzwania pierwszej części 2023 r. nie przeszkodziły nam w rozszerzaniu skali działalności, a także stawianiu sobie coraz ambitniejszych celów” – skomentował prezes Aleksander Górecki, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.
Po pierwszej połowie roku Grupa Auto Partner wykazała „solidny” wzrost w sprzedaży zagranicznej (+32,5% do 895,9 mln zł) oraz krajowej (+31,2% do 879,3 mln zł). W obecnej strukturze geograficznej 49,5% przychodów w I półroczu 2023 r. Grupa generowała w Polsce, a 50,5% z zagranicznych rynków, podano także.
„Chcemy dalej rosnąć zarówno w kraju, jak i poza naszymi granicami. Po raz kolejny pokazaliśmy, że potrafimy skutecznie działać na wielu rynkach. W tym kierunku zamierzamy dalej podążać i między innymi dlatego od dłuższego czasu zwiększamy powierzchnię magazynową. Pod koniec 2022 r. otworzyliśmy hub w Poznaniu, a na początku tego roku podpisaliśmy umowę na najem ponad 30 tys. m2 powierzchni w Zgorzelcu (planowane uruchomienie w 2025 r.), co znacznie pomoże nam w dalszej ekspansji, zarówno krajowej, jak i zagranicznej” – dodał wiceprezes Piotr Janta.
Grupa nadal utrzymuje niskie zadłużenie – wskaźnik dług netto/EBITDA znajduje się na poziomie 0,9, podano także w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2023 r. wyniósł 104,26 mln zł wobec 102,89 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych. Współpracuje z dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również dostawcami OEM z całego świata. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,84 mld zł w 2022 r.
Źródło: ISBnews