Brand24 odnotował 1,16 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2024 r. wobec 0,99 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 1,06 mln zł wobec 1,23 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 2,09 mln zł wobec 1,93 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7,88 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 6,39 mln zł rok wcześniej.
„Globalny dostawca narzędzi i usług do monitorowania mediów uzyskał w pierwszym kwartale bieżącego roku 7,9 mln zł przychodów, wobec 6,4 mln zł w analogicznym okresie 2023 r., czyli o ponad 23 proc. więcej r/r/. Licząc jednak dynamikę w dolarze, który jest główną walutą przychodową dla spółki, wzrost wyniósł 36%, ale został zniwelowany umocnieniem złotówki do USD” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Oznacza to, że spółka odnotowuje zbliżoną dynamikę wzrostu jak przez cały – rekordowy – rok 2023, podkreślono.
„Zakończony kwartał stał pod znakiem systematycznego i dynamicznego rozwoju naszego biznesu. Na wyniki poniżej przychodów miały w dużej mierze kwestie księgowe, niegotówkowe – głównie rozliczenie dotacji i księgowanie poniesionych wcześniej kosztów R&D. Warto bowiem zauważyć, że w samym 1 kw. wygenerowaliśmy 2,6 mln zł przepływów gotówkowych z działalności operacyjnej” – skomentował prezes Michał Sadowski, cytowany w komunikacie.
„To, co nas cieszy, to wzrost skali – zarówno jeśli chodzi o liczbę klientów, jaki i przychody, jakie przynoszą” – dodał.
Powtarzalne przychody (MRR) wyniosły w tym okresie ponad 620 tys. USD (+30% r/r), czyli ok. 2,5 mln zł. Z kolei całkowite ARPU (średni przychód na klienta) i osiągnęło kwotę 159 USD (633 zł), a ARPU na nowych klientach wzrosło o 32% r/r do 192 USD (768 zł). To już 9 kwartał tak mocnych wzrostów.
„Rośniemy na rynkach zagranicznych, o trzy czwarte wzrosły nam przychody z segmentu Insights24, gdzie tworzymy zaawansowane analizy dla najbardziej wymagających klientów. Na koniec marca ARR w Brand24 sięgnął 32 mln zł – co implikuje przychody na co najmniej takim poziomie na koniec roku 2024” – podsumował prezes.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2024 r. wyniósł 2,14 mln zł wobec 1,72 mln zł zysku rok wcześniej.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews