Brand24 spodziewa się dobrego IV kwartału 2022 r. i kontynuacji trendu kwartalnych wzrostów wyniku operacyjnego, poinformował prezes Michał Sadowski. Spółka zapowiedziała także na IV kwartał br. największe w historii testy z limitowania darmowego dostępu do aplikacji Brand24.
„Spodziewamy się mocnego IV kwartału, bo historycznie przez ostatnie dwa lata wyniki w ostatnim kwartale roku wyglądały bardzo dobrze. Dużo zależy jednak od Black Friday, bo ten okres tak zakrzywia obraz, że czasowo jesteśmy już za połową kwartału, to pod względem ilości sprzedaży nie jesteśmy jeszcze na półmetku kwartału” – powiedział Sadowski podczas telekonferencji.
Jak podkreślił, spółka ma wciąż kilkanaście tysięcy nowych kont testowych miesięcznie, a tylko kilkuset klientów. Jedna z hipotez jest taka, że większość klientów „załatwia swój problem” w trakcie okresu testowego.
„Staramy się z tym walczyć, dlatego będziemy wprowadzali kolejne limity na tę darmowość Brand24” – zapowiedział.
Jeszcze w IV kw. 2022 r. mają rozpocząć się największe w historii spółki testy w limitowaniu darmowego dostępu do aplikacji.
„Połowa z testowanych kont będzie mogła skorzystać z darmowego okresu próbnego jedynie po wypełnieniu specjalnej ankiety. Zdajemy sobie sprawę, że część z nich się od niej 'odbije’, ale mamy nadzieję, że ogólną konwersję z kont testowych na klientów uda się w ten sposób podnieść, bo będziemy wiedzieli więcej o potencjalnych klientach” – wyjaśnił prezes.
Według niego, testy potrwają co najmniej dwa miesiące i zostaną przeprowadzone pod koniec 2022 r i na początku 2023 r.
Szef Brand24 ocenił ponadto, że nadal jest duże pole do dalszej poprawy ARPU, przyznał natomiast, że wzrost liczby klientów w 2022 r. będzie „niesatysfakcjonujący”.
„Nadal szukamy optymalnego miejsca pomiędzy liczbą konwersji i wzrostem ARPU” – dodał.
Zapewnił jednocześnie, że spółka chce wrócić do bardziej znaczących wzrostów liczby klientów, jego zdaniem optymalny byłby wzrost rzędu tysiąca nowych klientów rocznie.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews