CDRL odnotowało 3,06 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2021 r. wobec 17,36 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 0,85 mln zł wobec 5,42 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 7,09 mln zł wobec 2,61 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 90,6 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 91,66 mln zł rok wcześniej.
„Pomimo długiego okresu zamknięcia sklepów w I kwartale 2021 (styczeń, marzec) grupa osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 90 602 tys. zł, w okresie analogicznym 91 658 tys.zł (sklepy zamknięte tylko przez część marca) […] marża na sprzedaży wzrosła z 44,4% do 46,8%” – czytamy w raporcie.
W okresie od stycznia 2021 oraz od 27 lutego do 03 maja 2021 (w dedykowanych województwach) zostały zamknięte w Polsce centra handlowe. W pozostałych krajach sklepy również częściowo były zamknięte. Spowodowało to obniżenie przychodów ze sprzedaży w spółce CDRL S.A. o 1% (kwartał 2021 / kwartał 2020). Spadek obrotów w sklepach stacjonarnych częściowo przejął kanał internetowy. Jednocześnie wszystkie konwenanty zostały spełnione, sytuacja finansowa i płynność nie są zagrożone, podano także.
Sytuacja finansowa Grupy jest stabilna, spółki terminowo regulują wszelkie zobowiązania (poza spółkami, dla których rozpoczęto proces restrukturyzacji), zaznaczono.
12 kwietnia zarządy spółek zależnych Coccodrillo Concepts sp. z o.o., Smart Investment Group sp. z o.o., Drussis sp. z o.o. podjęły decyzję o rozpoczęciu działań zmierzających do restrukturyzacji działalności.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2021 r. wyniósł 2,71 mln zł wobec 8,7 mln zł zysku rok wcześniej.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r. Grupa CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi – Buslik.
Źródło: ISBnews