CDRL odnotowało 36,75 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2020 r. wobec 12,65 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Skonsolidowana strata ogółem wyniosła 41,756 mln zł w 2020 r. wobec 11,51 mln zł zysku netto rok wcześniej.
Strata operacyjna wyniosła 3,12 mln zł wobec 24,3 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA w 2020 roku wyniosła 25,78 mln zł i jest niższa niż poprzednim roku o 52%, podała spółka.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 405,67 mln zł w 2020 r. wobec 514,12 mln zł rok wcześniej.
„Na wynik netto odnotowany w 2020 roku istotny wpływ miały odpisy z tytułu utraty wartości środków trwałych i wartości niematerialnych wynikających z przeprowadzonych testów na utratę wartości udziałów w spółkach zależnych na łączną kwotę 23,9 mln zł. W kwietniu br. trzy spółki zależne, zajmujące się prowadzeniem salonów Coccodrillo, głównie w centrach handlowych zdecydowały o rozpoczęciu procesu restrukturyzacji” – czytamy w komunikacie.
„Dążymy do zmniejszania kosztów działalności, a restrukturyzacja powinna nam w tym dodatkowo pomóc i w długim terminie
korzystnie wpłynąć na wyniki finansowe” – powiedział prezes CDRL Marek Dworczak, cytowany w komunikacie.
Spółka koncentruje się na umacnianiu pozycji swoich sklepów internetowych, a także poszerzaniu dostępności produktów w sieci, podano również.
„Rynek e-commerce wciąż wzrasta i niezależnie od tego ile jeszcze pandemia będzie trwać, zmiana nawyków zakupowych i przenoszenie handlu do Internetu to trend, który zostanie z nami na stałe. Mając na uwadze powyższe, wdrażamy nowe rozwiązania technologiczne i nowe kanały sprzedaży. W ostatnich miesiącach uruchomiliśmy rumuńską i ukraińską wersję sklepu internetowego, od niedawna ubrania Coccodrillo dostępne są również za pośrednictwem platformy Allegro” – dodał wiceprezes CDRL Tomasz Przybyła.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2020 r. wyniósł 0,17 mln zł wobec 15,01 mln zł zysku rok wcześniej.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r. Grupa CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi – Buslik.
Źródło: ISBnews