Creepy Jar odnotował 3,3 mln zł zysku netto w 2023 r. wobec 9,3 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka, prezentując wstępne dane.
Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 2,9 mln zł, co oznacza spadek o 67% r/r.
Przychody ze sprzedaży spadły o 39% r/r do 7,3 mln zł, podano.
„Obniżenie przychodów ze sprzedaży gry 'Green Hell’ o 39% r/r jest konsekwencją naturalnego cyklu starzenia się produktu i dostosowanej do niego polityki przecen. Wskazany spadek przychodów, rosnące koszty produkcji oraz zwiększenie zespołu spowodowały obniżenie rentowności zysku netto spółki do poziomu 46%” – czytamy w komunikacie.
Dodatkowo w I kw. 2024 r. spółka rozpoznała niegotówkowy koszt programu motywacyjnego na lata 2023-2025 w wysokości blisko 1,2 mln zł. Koszt Programu Motywacyjnego nie był uwzględniony w wynikach I kw. 2023 r., wskazano także.
„W analizowanym okresie łączna sprzedaż brutto gry 'Green Hell’ na platformach PC/Steam, Sony PlayStation i Microsoft Xbox (wersje gry, do których emitent posiada prawa wydawnicze) wyniosła 343 tys. kopii, z czego 57 tys. kopii na konsolach PlayStation i Xbox” – czytamy dalej.
Jednocześnie spółka podała, że w oparciu o wstępne dane sprzedażowe dostępne na dzień niniejszego raportu, szacunkowa sprzedaż brutto „Green Hell” na ww. platformy od początku 2024 r. wyniosła 612 tys. kopii, z czego 72 tys. sztuk stanowią egzemplarze przeznaczone na konsole PlayStation i Xbox.
Krótkoterminowe aktywa finansowe miały wartość 80,1 mln zł na 31 marca 2024 r. wobec 79,1 mln zł na dzień 31 grudnia 2023 r., podano też w informacji.
Ostateczne wyniki finansowe za I kwartał zostaną przekazane w raporcie okresowym, który zostanie opublikowany 22 maja 2024 r.
Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od 2018 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews