Dino Polska przewiduje, że nakłady inwestycyjne wyniosą ok. 1,3 mld zł w tym roku i zostaną zwiększone w kolejnym roku, poinformował członek zarządu Michał Krauze.
Na koniec września 2021 r. łączna liczba marketów Dino wyniosła 1706. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Grupa Dino stworzyła 5,6 tys. nowych miejsc pracy, zwiększając łączną liczbę zatrudnionych pracowników do 29,6 tys.
„Dynamiczna ekspansja geograficzna sieci wsparta została poprzez działalność siódmego centrum dystrybucyjnego, uruchomionego w trzecim kwartale 2021 r., w Sierpcu, w województwie mazowieckim. W rezultacie nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój sieci Dino w pierwszych trzech kwartałach 2021 r. przekroczyły 1 mld zł i były o 52,5% większe niż przed rokiem. W całym 2021 r. wyniosą one około 1,3 mld zł” – czytamy w komunikacie.
„Chcemy utrzymać wysokie tempo rozwoju, dlatego na przyszły rok planujemy jeszcze większe nakłady inwestycyjne. Oprócz rosnącej liczby marketów Dino, zostaną przeznaczone m. in. na dalszy rozwój zaplecza logistycznego oraz na zwiększenie mocy produkcyjnych naszego zakładu mięsnego Agro-Rydzyna, który dba o wysoką jakość świeżego mięsa i tradycyjny smak wędlin dostępnych w marketach Dino” – powiedział Krauze, cytowany w komunikacie.
W I-III kw. 2021 r. przychody ze sprzedaży Dino Polska wyniosły 9,5 mld zł, o 29% więcej niż przed rokiem, przy wzroście sprzedaży like-for-like (w sklepach istniejących od ponad roku) o 9,9%, podano także.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10 125,82 mln zł w 2020 r.
Źródło: ISBnews