Esotiq & Henderson odnotował 7,39 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2023 r. wobec 8,08 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 15,99 mln zł wobec 12,98 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 275,5 mln zł w 2023 r. wobec 241,79 mln zł rok wcześniej.
„Polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej zanotował w 2023 roku 275,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, poprawiając ubiegłoroczny wynik o 13,9% przy marży brutto na sprzedaży na poziomie 64,6% Zysk brutto ze sprzedaży zwiększył się r/r o 17,4% i wyniósł niespełna 178 mln zł a zysk operacyjny był wyższy r/r o 23,2% i osiągnął 16 mln zł. Grupa odnotowała również rekordową sprzedaż w Internecie, która r/r wzrosła o 36% do 52,6 mln zł. Nieznacznie niższe w Grupie w porównaniu do ub.r. były: zysk brutto 9,16 mln zł (-8,3% r/r) oraz zysk netto 7,38 mln zł (-8,6% r/r)” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
W 2023 r. sieć sprzedaży marki Esotiq zmniejszyła się o 8 salonów. Sieć stacjonarnych salonów na koniec ub.r. liczyła 288 placówek, w tym 219 sklepów partnerskich oraz 69 salonów własnych. W Polsce funkcjonowało 266 salonów, a za granicą 22 – w Serbii, Łotwie, Macedonii, Mołdawii, Niemczech, Słowacji i Ukrainie. Całkowita powierzchnia sprzedażowa Esotiq w stosunku do 2022 roku zmniejszyła się o 2,6% i wynosiła 17 775 m2, podano także.
„Nadal stawiamy na dynamiczny rozwój kanałów sprzedaży online poprzez platformy własne oraz marketplaces. Planujemy też zwiększenie powierzchni handlowej w Polsce poprzez nowy model franczyzy depozytowej Esotiq Micro oraz zagraniczne sklepy partnerskie. Wdrażane przez nas nowoczesne technologie usprawniają procesy sprzedażowe nie tylko w internecie, ale również w tradycyjnym handlu. Nasz Esotiq Club, który intensywnie promujemy, zdobywa coraz większą popularność wśród Klientów. Na koniec ub.r. liczył ponad 1,55 mln lojalnych uczestników, co oznacza ok. 15-proc. przyrost r/r. Z kolei aplikację mobilną, która jest nową iteracją klubu lojalnościowego Esotiq, pobrało w ciągu ub.r. ponad 216 tys. klientów a udział transakcji zrealizowanych przez aplikację w całości sprzedaży online wzrósł w ub.r. do 24% (z 13% w roku 2022)” – powiedziała członek zarządu Diana Okular, cytowana w materiale.
W sklepach partnerskich realizowane jest 38% ogółu przychodów, w salonach własnych 23%, w kanale hurtowym i multibrandowym 16%, a w Internecie 20%, podano także.
„Wyniki osiągnięte w 2023 roku dowodzą, iż Grupa Esotiq & Henderson sukcesywnie umacnia pozycję lidera polskiego rynku bielizny. Naszą długofalową misją jest tworzenie komfortowej bielizny podkreślającej indywidualne piękno, sukcesywna modernizacja i rozwój sieci sprzedaży oraz doskonalenie oferty asortymentowej. Naszym celem nadrzędnym jest nadal maksymalizacja sprzedaży przy poprawie marży brutto” – podsumowała Okular.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2023 r. wyniósł 8,78 mln zł wobec 7,79 mln zł zysku rok wcześniej.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.
Źródło: ISBnews