Przychody ze sprzedaży Famedu Żywiec przekroczyły 84 mln zł w 2021 r. i były o 14% wyższe niż rok wcześniej, podała spółka. Famed Żywiec zanotował również wzrost zysku netto oraz EBIDTA (o 20% r/r).
„Osiągnięte wyniki oceniamy jako bardzo satysfakcjonujące, a przed nami pozytywnie rysujące się perspektywy” – powiedział wiceprezes Marek Suczyk, cytowany w komunikacie.
Największy wzrost – o ponad 20% – spółka zanotowała na krajowym rynku. Natomiast wśród państw, do których żywiecki wytwórca eksportuje swoje wyroby największy procentowy przyrost wartości sprzedaży wygenerowały rynki krajów rozwijających się – Algierii, Jordanii, Boliwii, Kolumbii, Indii oraz Nepalu, a także regionu Europy Środkowej i Wschodniej tj. Czech, Rumunii, Białorusi i Ukrainy. Rynki rozwijające się to główna grupa docelowa Famedu, podkreślono.
„Jesteśmy mocni w Polsce, a zdobywanie kolejnych rynków i umacnianie pozycji na nich otwiera przed nami coraz szersze możliwości. Najważniejszym czynnikiem, który mimo niełatwej sytuacji makroekonomicznej pozwolił osiągnąć niezwykle satysfakcjonujący nas wynik, była konsekwentna realizacja planu działań uwzględniającego doświadczenia z pierwszego roku pandemii, kiedy to doświadczaliśmy m.in. skokowych zmian kosztów transportu czy wahań podaży surowców i komponentów niezbędnych w naszej produkcji. Umiejętna reakcja na te aspekty, doskwierające przedsiębiorcom także w 2021, w połączeniu z elastycznością produkcji, dostosowaną do zmieniającego się popytu na sprzęt z poszczególnych segmentów, były najistotniejsze, aby móc rozwijać się we wciąż niestabilnej rzeczywistości” – dodał Suczyk.
Wiceprezes i dyrektor finansowy Famedu Paweł Tomala zaznaczył, że spółka przekroczyła zaplanowany budżet, zarówno w obszarze sprzedaży, jak i rentowności.
„Dobre zarządzanie spółką w trudnych czasach znajduje odzwierciedlenie w wynikach, ale przede wszystkim w nowych produktach i ekspansji na kolejne rynki. W ostatnich trzech latach osiągnęliśmy niemal 220 mln zł przychodów ze sprzedaży, a średnioroczny wzrost tego wolumenu kształtował się poziomie 12%. Nasz sprzęt, m.in. wyposażenie sal operacyjnych i oddziałów intensywnej terapii trafia obecnie już do 109 krajów na świecie. Z pewnością na tym nie poprzestaniemy” – podsumował prezes.
Famed Żywiec działa w branży medycznej od 1947 roku. Jest jednym z wiodących i zarazem najbardziej doświadczonych producentów wysokiej jakości sprzętu medycznego w Europie. Firma specjalizuje się w produkcji stołów operacyjnych, łóżek na Oddziały Intensywnej Terapii, wózków do przewożenia chorych, łóżek porodowych oraz foteli zabiegowych.
Źródło: ISBnews