Grupa BSH Hausgeräte zwiększyła swoje udziały rynkowe w Polsce w ubiegłym roku, poinformował chief sales & service officer Rudolf Klötscher. Zadeklarował, że spółka niezmiennie patrzy na nasz kraj jako jeden z najważniejszych rynków.
„Mamy bardzo precyzyjny plan wzrostu na przyszłość i on obejmuje wszystkie nasze kraje, w tym Polskę, oczywiście. W Polsce, jestem z tego bardzo zadowolony, byliśmy w stanie znów zwiększyć nasze udziały rynkowe w zeszłym roku i w związku z tym dla nas polski rynek był w przeszłości i będzie w przyszłości bardzo ważny” – powiedział Klötscher podczas rocznej konferencji prasowej BSH.
„Mamy w Polsce fabryki w Łodzi i Rzeszowie i te fabryki będą nadal miały ważną rolę w przyszłości, nie tylko dla polskiego rynku, ale będą zaopatrywały inne europejskie rynki” – dodał.
Globalnie Grupa BSH osiągnęła przychody w wysokości 15,3 mld euro w roku obrotowym 2024, co oznacza wzrost o 3% r/r, a po skorygowaniu o efekty kursów walutowych wzrost ten wynosi 7,5%.
„Miniony rok był również naznaczony wyzwaniami dla całej gospodarki, w szczególności dla branży AGD. Osłabienie popytu konsumenckiego na wielu rynkach oraz spadek na rynku nieruchomości miały negatywny wpływ na ważny segment urządzeń do zabudowy. Pomimo gospodarczych trudności i wyzwań geopolitycznych, BSH osiągnęło solidny wzrost w roku obrotowym 2024 na silnie konkurencyjnym rynku” – skomentowała spółka.
Głównym czynnikiem sukcesu BSH był silny wzrost przychodów wynoszący prawie 14% w regionie rynków wschodzących, obejmującym Europę Wschodnią, Bliski Wschód oraz kontynent afrykański. BSH osiągnęło znaczny wzrost szczególnie w Turcji, na Bliskim Wschodzie, w Afryce oraz w Indiach, wymieniono.
W komentarzu do wyników 2024 r. BSH podało także, że z optymizmem spogląda na obecny rok obrotowy.
„Mamy jasny plan, który ma zapewnić nam długofalowy sukces – z konkretnymi celami, solidnymi fundamentami i mocnym zespołem. Inspirujemy konsumentów naszymi wiodącymi markami i pierwszorzędnymi produktami oraz przyczyniamy się do sukcesu naszych partnerów handlowych. Równocześnie koncentrujemy się na naszych atutach, aby jeszcze bardziej wyróżnić się na tle konkurencji i spełniać naszą ambicje, jaką jest kształtowanie rynku. Nieustannie pracujemy nad zwiększeniem naszej konkurencyjności” – powiedział prezes Matthias Metz, cytowany w komunikacie.
BSH Hausgeräte GmbH, z całkowitym obrotem wynoszącym około 15,3 mld euro w 2024 roku i zatrudnieniem ponad 57 000 pracowników, jest globalnym liderem w branży urządzeń gospodarstwa domowego. Portfolio marki Grupy obejmuje globalne marki urządzeń gospodarstwa domowego, takie jak Bosch, Siemens i Gaggenau, oraz marki regionalne, takie jak Neff i Thermador. BSH produkuje w 39 fabrykach i jest obecna w około 50 krajach. BSH jest częścią Grupy Bosch.
Źródło: ISBnews