Grupa IMS odnotowała 7,07 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2022 r. (bez subwencji) wobec 7,19 mln zł zysku rok wcześniej (w tym 3 522 mln zł subwencji), podała spółka, prezentując wstępne dane.
Zysk operacyjny wyniósł 9,57 mln zł wobec 8,54 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 16,05 mln zł wobec 15,21 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 57,33 mln zł w 2022 r. wobec 41,84 mln zł rok wcześniej.
„Grupa IMS osiągnęła w 2022 roku przychody o 15 487 tys. zł, tj. o 37% większe niż w roku 2021. Wyrównana EBITDA (tzn. EBITDA po wyeliminowaniu niepieniężnych kosztów programu motywacyjnego opartego o akcje IMS oraz uzyskanych w 2020 i 2021 roku subwencji w ramach programów pomocowych związanych z kryzysem wywołanym przez COVID-19) za rok 2022 jest najwyższa w historii Grupy IMS. Wyrównana EBITDA za 2022 rok jest o 5 371 tys. zł, tj. o 38% wyższa niż w 2021 roku i o 9 458 tys. zł, tj. o 94% wyższa niż w roku 2020” – czytamy w komunikacie.
W 2022 roku Grupa IMS pozyskała organicznie (bez uwzględniania przejęć innych podmiotów) rekordową ilość 3 692 lokalizacji abonamentowych, przekraczając po raz pierwszy w historii pułap 30 tys. lokalizacji i osiągając finalnie na koniec 2022 roku poziom 33 tys. lokalizacji, podano również.
Grupa kapitałowa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), video marketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).
Źródło: ISBnews