Legimi odnotowało 0,19 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 0,48 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 0,13 mln zł wobec 0,92 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł odpowiednio: 0,75 mln zł wobec 1,56 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 14,85 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 11,47 mln zł rok wcześniej.
„W drugim kwartale 2022 roku, spółka notowała dalsze dynamiczne wzrosty bazy użytkowników i przychodów, choć są one wolniejsze od tych, notowanych w poprzednich kwartałach. Przychody, w ujęciu jednostkowym, wyniosły 14,7 mln zł (+29% w porównaniu z analogicznym kwartałem roku ubiegłego), a w ujęciu skonsolidowanym 14,8 mln zł (również +29%). Obniżenie dynamiki wzrostu można przypisać pewnej niepewności panującej wśród konsumentów, w wyniku trwającej wojny w Ukrainie oraz szalejącej wysokiej inflacji” – czytamy w komentarzu zarządu do wyników.
„Na chwilę obecną, emitent nie obserwuje jednak negatywnego zwiększonego zjawiska rezygnacji z usługi abonamentowej przez klientów wskutek pogorszenia sytuacji gospodarczej i zmniejszenia siły nabywczej, ani spadku popytu. Odczuwalne są jednak czynniki inflacyjne przejawiające się w wyższych kosztach operacyjnych oraz wyższych jednostkowych kosztach zakupu treści. Czynniki te miały duży wpływ na wygenerowane wyniki operacyjne EBITDA oraz zysk netto, które były wyraźnie niższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego” – czytamy dalej.
W I poł. 2022 r. spółka miała 0,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 1 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 29,46 mln zł w porównaniu z 22,39 mln zł rok wcześniej.
Zysk EBITDA wyniósł w I poł. br. odpowiednio: 2,33 mln zł wobec 2,96 mln zł zysku rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2022 r. wyniósł 1,65 mln zł wobec 2,16 mln zł zysku rok wcześniej.
Legimi prowadzi internetową sprzedaż e-booków oraz czytników. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w kwietniu 2021 r.
Źródło: ISBnews