LiveChat odnotowało 59,29 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. roku obrotowego 2021/2022 (kwiecień-wrzesień 2021) wobec 46,44 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 63,84 mln zł wobec 49,69 mln zł zysku rok wcześniej.
„Zysk operacyjny w I połowie roku finansowego wzrósł o 28,5% do 63,8 mln zł, a EBITDA o 28% do 69,6 mln zł. Spółka efektywnie generuje gotówkę. Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 76,9 mln zł, dzięki czemu na koniec półrocza LiveChat Software dysponował środkami pieniężnymi o wartości 55,6 mln zł. Pomimo zwiększania zespołu i dużej presji na wynagrodzenia w sektorze technologii, spółka utrzymuje bardzo wysokie marże. W I połowie roku finansowego, marża brutto na sprzedaży wyniosła 87,5%, marża EBITDA 64,1%, a marża netto 56,7%” – czytamy w komunikacie prasowym.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 104,57 mln zł w I poł. r.obr. 2021/2022 wobec 84,74 mln zł rok wcześniej.
„Naszym absolutnym priorytetem są klienci i końcowi użytkownicy naszych produktów. W ciągu sześciu miesięcy LiveChat, ChatBot i HelpDesk pośredniczyły w ponad 441,5 mln różnych interakcji. To wzrost o 60% r/r, ale też dowód jak ważna staje się komunikacja online. Zrobimy wszystko, żeby realizować naszą misję, którą jest wspieranie ludzi oraz firm w tym procesie” – powiedział prezes Mariusz Ciepły.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. r.obr. 2021/2022 wyniósł 59,07 mln zł wobec 46,26 mln zł zysku rok wcześniej.
Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.
Źródło: ISBnews